Anonym bruker Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Min ex er på krigstien fordi jeg krever barnebidrag gjennom Nav. Vi hadde en avtale, men den var veldig lav, på grunnlag av vanlig samvær, og på grunnlag av at han ikke hadde særlig inntekt. Nå har han ikke fast samvær, er vanskelig å samarbeide med, og har vist jobbet hele tiden. Så derfor krever jeg nå gjennom Nav. Men far "truer" nå med DNA test. Noe jeg syntes er helt greit siden jeg vet han er faren. Så jeg er ikke redd for det. Men han sier at hans Kone som vistnok er advokat sier at jeg kan få 2 år i fengsel om det viser seg at han ikke er far. At det er en ny lov. Noen som har hørt om noe sånt???? Nå er jeg ikke bekymret, for vet som sagt at jeg har rett, men ble nyskjerrig på dette. Regner med at han bare prøver å skremme meg he he. Uansett hva loven sier, så sa jeg at DNA test er ok for meg :-)
Winterlady Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Ha ha, det tviler jeg sterkt på. Da må det i tilfelle være nedfelt at det må kunne bevises at feil far er oppgitt med fullt overlegg og økonomisk gevinst i kikkerten. Det kommer vel kun til anvendelse der en eller annen psykopatisk dame skaffer seg barn på klinikk (noe som kunne bevises rettslig), og så påstår at en dum og søkkrik stakkar, som ikke vet at svangerskap flest varer 8-10 mnd, har gjort henne til mor .
Anonym bruker Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Hehehe... han prøver seg, du;) Den loven har jeg ALDRI hørt om. Og det er nok i så fall evt for tilfeller hvor mor prøver bevisst å lyve om farskap pga penger. Svindel, rett og slett. Men hvem er så dumme at de prøver å lure en mann på denne måten med overlegg? Alle vet jo at det går an å ta DNA-test.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 hei ! Jeg er jurist med barnerett som spesialfag. Dette er bare tull !! Hadde du satt han opp kun i sjikane hensikt eller noe kan man vurdere deg for trakassering men ikke to års fengsel( og da hadde han vært uaktuell som mulig far også, og det hadde han vel visst selv før han startet betale....om du f.eks setter opp en kjennt person du aldri har møtt el.). Ta en sjekk rundt denne "konen " hans også du..mye som skurrer her..
SuperGlad Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Nå får jeg nok utallige innlegg mot meg, å kjefting å smelling, men jeg synes faktisk det skal være en straff for å oppgi feil far! Jeg synes det er umenneskelig grusomt å kanskje la en mann være pappa i uvitenhet om at barnet ikke er hans. Hadde jeg plutselig funnet ut at datteren å sønnen min ikke var mine hadde jeg ikke taklet å fortsette livet lengre. Unger jeg har tatt vare på, kysset go natt, trøstet, sittet oppreist å sove med de i fanget når de har vært syk og elsket hver en dag av livet deres. Hvorfor skal det IKKE være en straff hvis man oppgir feil far? Så vanskelig er det da ikke å teste barnet med en gang det er født hvis det er noe tvil?! det er barnets liv og en manns liv som kan bli ødelagt hvis man bare "velger en av flere".
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Takk for alle svar. Jeg er enig med Superglad at det skulle vært straff om man med vilje og viten oppga feil far. Men slik er jo ikke min situasjon :-) Jeg vet jo at truslene er ubegrunnet, og han håper veldig at jeg skal gå fem på. Tydlig at han bruker dette for å slippe bidrag. Fin far det :-( Og hvis Konen er Advokat, så synes jeg det er veldig rart. Jeg har sagt ja til DNA test jeg, og gleder meg til at han får svaret :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå