Gå til innhold

Hva hadde dere valgt?? Ang. utdanning og barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere valgt å ta mastergrad utd. heltid på 2 år og da blir det 7 år mellom barna,( etter endt utd.+jobb og svangerskap.)

Eller 4 år på deltid (master), og forsøkt å kombinere dette med en på 4\5 år og et svangerskap+ etterhvert en liten en.

Eller få nr. 2 (barn altså) og ventet med å ta videreutd. til barna blir større, med den vissheten om at du har enda noen år på skolebenken før du føler du er ferdig utdannet??

Jeg hadde egentlig gledet meg til å slippe studere når vi skulle få 2.mann, men usikker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns alternativ nummer to hørtes bra ut. :)

Skrevet

Jeg hadde for min del valgt å ta master på heltid og få barn samtidig.

Skrevet

Jeg har tatt min master på heltid, snart ferdig, og fått barn samtidig. Null problem, bare ekstra slit. hadde valgt å gjøre det igjen.

Skrevet

jeg har to barn,en på 2 og ei på 8. Studerer føstre året på høyskolen, det er tøffere å studere med 2 barn enn med 1. Men jeg har selv planer om gjøre ferdig to år så få et barn til, slik det ikke blir så stor aldresforskjell mellom de to minste, men da har jeg bare et år igjen da.

Men hva skal du ta master i? må du være mye på skolen eller får du tid til å jobbe på dagtid når barn er i barnehage?

Skrevet

Her blir det alternativ nr en, selv om jeg skulle ønske jeg var ferdig med utdannelsen og kunne få en til nå:)

Så jeg hadde selvsgat valg nr er, siden det er slik det blir her. Vil være ferdig med alt som heter skole før det kommer en til

Skrevet

Jeg holder på med master nå, og venter barn nummer to som student. Har tatt 6 mnd perm med begge, og begynt på´n igjen etter det. Det funker i grunnen fint, må bare være mer strukturert enn før.

Har du først ett barn og studerer, kan du like gjerne kline til med nummer to samtidig.

Skrevet

Husk at hvis du vil ha støtte fra lånekassen, så er det en STOR fordel å være fulltidsstudent!

Jeg har to år igjen av medisinstudiene, og har et barn. Men forstår godt at du er i tvil om nr to - det tror jeg er litt travlere...

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for:)

Skrevet

For min del synes jeg det var ganske stor forskjell på å ha ett og to barn + studere ved siden av. Det var greier med èn, ja:-p

Men når det er sagt, så bor vi i Oslo, uten noe familie eller mulighet til barnevakt i nærheten. Mannen har en krevende og travel jobb med en god del reising og tidvis overtid. Så mye havner på meg, spesielt når det gjelder sykedager, arrangementer på skole og i barnehage man må ta seg fri for å være med på osv. osv.

Har man avlastning i nærheten tror jeg det er gull verdt.

Men det går greit med to også altså, det tar bare litt mer tid;o)

Hvis du tar det på deltid, så har du litt mer slack, men samtidig kan det være greit med litt press også. Har du muligheter til avlastning når det nærmer seg eksamener og under oppgaveskriving osv?

Skrevet

Hvis du ikke vil studere når du får andremann, bør du kanskje velge siste alternativet. Ellers syns jeg nr. to høres bra ut.

7 års aldersforskjell høres veldig mye ut syns jeg, men nå er det jo bare tre år mellom mine. Har hørt av flere som har 7 år mellom at det er supert:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...