Gå til innhold

Teite jordmødre...hvorfor så hardhendte???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i går og snakk om å være upersonlig!! Noen burde skaffe seg en anne jobb synes jeg. Da hun skulle kjenne etter om hodet var festet, trykket og klemte hun så hardt at jeg trodde jeg skulle kaste opp. Det gjorde så vondt!!!

Skjønner de ikke at det er et hode nedi der som presser på bekkenet og faktisk gjør at ting blir litt ømme!!! Og jeg trodde ho skulle ommøblere magen min da hun skulle kjenne etter hvordan ungen lå, jeg fikk jo knaptnok puste!!

Nå ble det mye klaging her men de kan vel være LITT mere varsomme og ikke behandle oss som en jævla brødeig!

Flere som har hatt samme opplevelse her???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn de sjekker om hodet faktisk er festet, det er likt for alle: svært ubehagelig, for noen smertefult. Så det må du bare innfinne deg i- de gjør det ikke for å ta hevn eller for å være jævlige, det er sånn de sjekker.

Skrevet

Nei, det er stor forskjell. Jeg har dårlig erfaring med forrige, mens ved min første hvor jeg hadde en fantastisk jordmor som virkelig kunne sakene sine, var det aldri vondt etter noen av undersøkelsene. Det trenger ikke være vondt å bli undersøkt for om hodet er festet. Nå er jeg igang med nummer tre,og jaggu var det ikke vondt sist å bli målt symfysemålet, fordi hun presset ned på leddet i symfysen som om det skulle være lagd av stål. Vi er jo ganske myke og tøyelige ved en graviditet, og det skal ikke gjøre vondt verre å gå til jordmor. Du bør da absolutt ikke innfinne deg med det, det skal ikke jeg. Det er bare å si ifra neste gang evnt. kanskje hun kan lære seg til å gjøre det bedre, eller ihvertfall veilede deg i pusten slik at hun får gjort det uten smerter

Skrevet

Hei

Jeg har født 2 barn tidligere og jordmora mi har undersøkt meg for å se om hodet var festa.Ikke vondt i det hele tatt.Jeg tror nok det handler mye om hvem som gjør det.

En slik undersøkelse skal ikke være vond.Bare å si fra:)

Skrevet

Det er helt klart forskjell på jordmødre, så det er ikke sånn de skal være. Hadde ei i mitt forrige svangerskap og hun var kjempeflink. Ja hun klemte og trykket hun også MEN på en mye mere varsom måte. Så NEI...jeg innfinner meg ikke i det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...