Aggie Bird Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Hei, jeg har hørt man kan vaske lammesknnsposer ved 30 grader og håndvaskprogrammet, kan dette stemme? Vil jo gjerne den skal være ren før man legger en baby i den. :-)
Gjest Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 har en sånn som er 20 år gammel. sånn med cordfløyel.. alle sier at jeg burde sende den til rens. men helt ærlig så er jeg redd for at de skal ødelegge den.. har kjøpt sånn lammeskinnsshampo.. mormor sa jeg måtte bare bruke skummet å en svamp å gni inn å deretter skylle den å rulle den inn i et håndkle etterpå.. hører heller på mormor som har VM i sånn vasketing hehe. for de på barnas hus sa at jeg ikke måtte gjøre det.. at jeg måtte legge den i sola til tørk. å det står til og med på alle sånne lammeskinnsting og ull at det IKKE skal ligge i sola å tørke hehe.. så jeg gjør som mormor sier
WPW Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Har hørt om to her inne som har gjort det. For hun ene gikk det bra, og for hun andre gikk det dårlig. Posen ble ødelagt. Så jeg lufter bare min tror jeg..
Aggie Bird Skrevet 6. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2008 Det er en sånn med cordfløyel jeg har også. Ja kanskje jeg skal prøve den shampoen jeg også, vet du hvor får man kjøpt den hen?
Aggie Bird Skrevet 6. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2008 Ja jeg er også litt bekymret for om den skal gå i stykker om jeg vasker den. Men du tror det holder å bare lufte den? Kan det ikke finnes lopper eller noe sånn i den? De har kanskje dødd, om det fantes noen?
Gjest Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 tenker du på de som vasket dem i maskinen? det ville jeg aldri gjort.. skal behandle dem veldig nøye harj eg fått inntrykk av.. på barnas hus så selges de den shampoen.. men bare pass på å ikke få den så veeeldig våt.. bare gni inn skummet lett med en svamp.. jeg støvsuger den etterpå også tenker jeg.. så greie den med en kam så den blir myk og god kan ikke bli så mye bedre tror jeg hehe..skal jo ikke sterilisere den heller (selvom jeg kunne ønske det ) hehe
Gjest Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 har forresten hatt den i frysa et døgn også.. for å bli kvitt eventuelle midd
Babyønske �� Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Jeg skal bruke en sånn selv. Den er riktignok rundt 30 år. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å vaske den. Greit nok at de man får kjøpt i dag kan vaskes, men de som er så gamle som din kan nok ikke det. Jeg har hatt min til rensing. Det har den vært mange ganger før også og den har ikke tatt noe skade av det.
Mammantiltigerogentil Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Heisan Jeg har hatt min 28 år gamle kordfløyel lammeskinnspose til rens og det gikk kjempefint! Tror ikke jeg hadde turt å putte den vesle babyen oppi der etter bare litt lufting og lett vasking med shampo Men helt opp til hver enkelt det da! Rens kostet bare 300 kr så no problems
Niina Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 Jeg putta min i maskinen på ullprogram med milo. Tørka den og kamma igjennom, og vaska i maskinen igjen. Tok en sjanse, men det gikk bra. Posen er i rød cord, ca 25 år gammel.
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 6. november 2008 #11 Skrevet 6. november 2008 Så vittig, jeg har også en slik kordfløyel lammepose!!Den er like gammel som meg, dvs 24 år og min var blå! Skikkelig varm og god, og ser ikke slitt ut i det hele tatt!! Brukte den på min datter som er født feb 07, men tenkte ikke på å vaske den, vi luftet den bare og "banket" den. Skulle jeg kanskje ha vasket den først? Burde jeg gjøre det nå med neste eller er det ok bare å lufte og riste?
Gjest Skrevet 6. november 2008 #12 Skrevet 6. november 2008 min er au blå hehe.. jeg skal faktisk støvsuge den hehe.. for ren kan den egentlig bli hehe.. har også hatt den i frysa et døgn..
Venja Skrevet 6. november 2008 #13 Skrevet 6. november 2008 Jeg fikk renset lammeskinnsposen og det gikk veldig fint. Er over 50 år gammel og god som ny! Brukte den til mini i fjor og i år skal vi bruke den til lillebror.... kommer nok bare til å lufte den godt denne gangen.
AO3 Skrevet 6. november 2008 #14 Skrevet 6. november 2008 Jeg har også en slik 28 år gammel lammeskinnspose med cordfløyel - den fikk jeg renset, uten noen problemer. Den er så god som ny!
♡ ¯`°•.¸*jippi*¸.•°´¯ ♡ Skrevet 6. november 2008 #15 Skrevet 6. november 2008 jeg og har en sånn gammel lammeskinnspose,28 år gammel,vinrød:) lå selv i den når jeg var lita. skikkelig koselig å ha mine barn i den også da:) når jeg fikk den var den ganske gul i skinnet. leverte den på rens og skinnet inni ble helt snehvitt igjen og skikkelig mykt og deilig det som er viktig når den leveres til rens er at det ikke er noen skade på den,da kan den bli mere ødelagt. er den hel og fin er det ingen problem
jan09 Skrevet 7. november 2008 #16 Skrevet 7. november 2008 Jeg vasket min og den ble helt stiv ( Tror dere det hjelper å mye den opp igjen med rens?? Eller kan den bare kastes? Mulig jeg prøver å vaske den en gang til først og rulle den inn i handkle slik det blir foreslått over da ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå