Anonym bruker Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Hei på dere:-) Nå har jeg forsåvidt ikke noe problem, samboer og jeg er veldig enige i den saken jeg skal fortelle om her. Men jeg bare måtte dele hvor hinsides frekke, evt mindre begavede, enkelte kan være. Min samboer har nettopp snakket med sin eks om julen. Julen for henne er visst noe helt spesielt, så hun mener at min sambo og jeg ikke kan forvente å ha ungene deres annenhver jul - hun vil knekke sammen av en jul uten dem. Så hennes løsning er at vi alle sammen enten må feire jul sammen, eller de er hos henne hver jul. Det jeg nå skal si er ikke nødvendigvis så veldig saklig, men sier det likevel;-) Altså, denne fruen forlot min sambo pga en annen (som hun nå er gift med), og i det hun forlater hus og hjem tenker hun ikke på at hun kanskje må klare seg annenhver jul uten ungene. Isteden forventer hun faktisk at eksen skal feire med henne og nygubben. Men sambo har slått i bordet og det ser ut som om det skal løse seg altså, måtte som sagt bare dele. Forresten, med det samme jeg er så godt igang. Noen bekjente av meg har vært samboere en årrekke, og de har nettopp fått et barn sammen. Denne julen skal de feire sammen, fordi de nå har et felles barn. Men de foregående årene derimot, har gubben i huset feiret med sin datter samt hennes mor - som han kun hadde et kort forhold til - og hans samboer gjennom mange år har ikke vært velkommen! Noen her som hadde funnet seg i det?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Jeg hadde aldri funnet med i det! Helt klart! Det siste avsnittet der blir jo litt på linje med de forholdene der kjæresten ikke er akseptert og velkommen hos svigers.. Har lest noen sånne innlegg her inne også opp igjennom, om at mannen blir invitert hjem til jul UTEN kjæreste/samboer/kone.. At samboere feirer jul på hver sin kant osv.. Det blir LITT for spesielt og moderne familie for min del.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Nei aldri i livet! Når jeg endelig har funnet min bedre halvdel, så skal jeg jammen leve ved hans side også. Jul og andre høytider er jo såklart ment at vi skal feire sammen. Hadde han kommet å sagt at han skulle feire med sin eks og barnet( a) hadde jeg nok innsett at dette ikke var min bedre halvdel allikevel.. Er familien splittet, så er den splittet. Da må man ta konsekvensene av det. Både far og mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå