Gå til innhold

Tråd fram til vi føder... for oss med termin rundt 7/11.


sara2008

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte det kunne være hyggelig å ha en tråd for oss som har termin i disse dager. Her kan vi snakke om hvordan vi føler oss og om hvilke signaler kroppen sender oss. Blir også spennende å se hvem som føder etterhvert! jeg har termin i morgen (7.11) og har egentlig vært utålmodig ganske lenge nå. Har hatt et fint svangerskap, men i de siste 2 dagene har jeg fått kjempevondt i hofta, skjønner ikke hva som er skjedd... litt sent å få bekkenløsning nå, er det ikke? Ellers har jeg av og til murringer, hodet er festet, men ikke noe kynnere! Er førstegangsfødene og venter en gutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også termin i morgen!!=D men tviler på at noe skjer på en stund. Har litt kynnere, noe nedpress, hode er festet men har en sterk følelse av at jenta vår ikke vil ut på en stund. Men hva vet vel jeg.

Har hatt et ganske plagefritt svangerskap.

Var vel først på mandag jeg kjente at nå var jeg lei...

Ganske uvirkelig at jeg skal bli mor.. ganske snart..

Gleder meg til fødselen. Skal føde på orkdal sjukehus. Vi hører vel egentlig til på st. olavs, men tror ikke det er noe for meg. Må føle meg trygg og at jordmødrene har tid til meg osv. Derfor valgte vi et lite og rolig sykehus i stede. Et lite stykke lenger å kjøre, men det er verdt det;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin i morgen. Har noe smerter i bekkenet, noe som har vært der i halve svangerskapet, så det er jeg vandt til. Er 2. gangs, hodet er ikke festet. Har ingen tegn til noe fødsel, ingen kynnere eller murringer av noe slag, men sånn var det sist også, da kom han 12 dager over. Er ikke lei ennå, men føler meg klar. Koser meg hjemme for tiden. Gleder meg til fødsel, hadde en fin opplvelse sist. Det er fortsatt uvirkelig at vi skal ha en til. Trodde ikke det skulle bli fler, for mannen min syntes det holdt med en. Men så snudde han og gleder seg masse han også. Sønnen vår er 5 år, så jeg husker ikke hvordan det er å ha baby i huset, men det tar vel ikke så lang tid før jeg er vandt med det igjen. Venter jente denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin i morgen. Er første gangs gravid. Hode har vært festet i snart 6 uker. Har had veldi mye kynnere de siste ukene. Har også de siste dagene blitt litt "uggen" form så lurer på om det kanskje skjer noe snart. Håper det, for jeg begynner å bli ganske lei nå. Har vært i kjempe fin form hele svangerskapet, mn for fem uker siden begynte jeg å få ondt i ryggen og ble sykemeldt fra jobben. Har vært kjedeli å ikke ha noe å gjøre om dagene. Så gleder meg veldi til å få jenta mi ut nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Terminen min var 5.november. Har ei jente på 2 år, men veit ikkje kva kjønn me ventar oss nå. Magen min har vore låg heile svangerskapet og babyen godt festa i 5-6 veker. Har hatt ein del murringar og stikningar, men lite kynnarar. Den siste veka har det vore lite av alle tre, men kjenner det enormt når babyen er i aktivitet. Trudde på fødsel for over ei veke sidan. Då hadde eg ekstremt med murringar i to døgn. Men satsar nå på at det vert ganske likt som sist - 4 dagar over UL-termin, dvs fødsel på sundag;)

 

Har gått fullt på jobb fram til permisjon. Dei tre siste vekene har eg slite fælt med å få sove noko på nettene. Måndag, onsdag og torsdag kan eg ta igjen ein del søvn på dagtid, men tysdag og fredag har dotter mi fri frå barnehagen. Vanlegvis søv ho ikkje noko på dagtid, så då kan det vera ganske så hardt. Det Idèelle hadde jo vore å samla opp litt energi til fødselen, ikkje bruka opp alt.

 

Gler meg til fødselen - hadde ei god oppleving sist gong!

Lykke til alle saman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

I dag er termindagen min her!! I går klødde jeg så ille på magen og fikk til og med utslett så jeg ringte jordmor, men hun trodde ikke det var noe alvorlig. Jeg bestemte meg for at nå er det nok å prøvde å mane ungen ut.. hehe, satte meg ned og stimulerte brystvortene i ca 20 min. og fikk noen kynnere (ikke vonde) men det ga seg igjen... ingen tegn til fødsel enda heller. Sover godt om natten, men kjeeeeeeder meg og klarer ikke å slappe av! Lurer på når det blir:) Lykke til videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff!! Skikkeli skuffet jeg nå!!

Skulle til jordmor i dag, men hun ringte og sa hun var syk. Så blir ikke flere kontroller hos jordmor. Hun hadde ikke ledig time i neste uke. Men men, alle kan bli syke. Fikk uke 40 kontroll i neste uke, når jeg er 40+5=p hos legen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen som merker noe i dag da?

jeg har hatt murringer i hele dag og i de siste par timene har jeg kynnere/litt stikking/"vet ikke helt" sånn kanskje 2 ganger i timen...... tror dere det kan være noe på gang? Kjenner skikkelig nedpress og er uvel og rar i kroppen liksom!!

HÅPER!!!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er i fødsel nå. då? Håper det for din del:)

 

Eg har òg kjent at noko er på gang i går og i dag, men har nesten slutta å tru på at babyen vil koma ut. . . . Eg vert meir og meir sliten av å sova så lite og er skikkeleg lei og deppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!! Er ikke i fødsel nei... å jeg føler det på samme måte som deg; har nesten mistet trua:) Jeg sover heldigvis godt om natta, så jeg synes synd på deg, du er jo også to dager mer enn meg på overtid?! Må få høre hvordan det går da...

Jeg har små tegn innimellom som vanlig, men blir ikke noe seriøse greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...