Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Nå er det 9 dager siden keisersnittet og tidligere hadde jeg på en sånn plaster-ting som jeg kunne dusje med og alt.. Men legen sa at såret skulle puste og at jeg måtte ta av det plasteret, så da har jeg bare sånne kompress som ligger lett over såret. Det vil jo da si at viss jeg dusjer nå så er det jo åpent for at vann og såpe kommer inn i såret. Kan jeg dusje da? Eller må jeg vaske meg med klut? Det er forresten sydd med sting som forsvinner av seg selv.. Dumme meg som ikke spurte legen om dette før jeg reiste hjem fra sykehuset...
*ale* Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Kommer litt an på hvordan såret har grodd. Er det lukket og "tett"?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 6. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2008 Huff, må jeg se på det også.. hehe, jeg syns det er så ekkelt.. Hmm.. Ja nå har jeg sett på det, og det ser helt lukket ut.
Jubelbrus* Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Du kan helt fint dusje:) Ikke tenk på det med såpe og shampo og sånn.. Bare ta dusjhodet og skyll lett med rent vann tilslutt.
*ale* Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Hehehe.... er vel ikke ekkelt vel:) Er det lukket (dvs ingen innganger hvis du skjønner) så er det uproblematisk å dusje. Unngå å få såpe på det, og ikke sett vannstråler rett på. Klapp tørt med håndkle etterpå og la det lufttørke skikkelig før du dekker til med ny kompress.. Ikke vask med klut i det området.
dåsa06 Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Jeg tok keisersnitt på morgene, og dusja morgenen etter, med kompress som ble våt, fikk da på ny. Var ikke noe restriksjoner på det, tok stiftene før jeg dro fra sykehuset etter 5 dager, og da mener jeg at jeg ikke hadde bandasje på i hele tatt?
2SmåTroll Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Går nok helt fint. Jeg hadde ingenting på såret når jeg kom hjem fra sykehuset. Hvis det vesket kunne jeg ha kompress på. Ikke noe problem og dusje uten.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 6. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2008 Nei jeg skal egentlig ikke ha noe på såret i det hele tatt, men jeg er absolutt ikke glad i operasjonssår og slikt så derfor har jeg teipet et lite kompress over slik at jeg iallefall slipper å se det når jeg er på do, hehe.. Jeg er litt sær kansje, hehe.. Men jeg har nå tatt med en deilig dusj og såret ser fremdeles fint ut:-) Takk for hjelpen damer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå