Gå til innhold

hjerteslag:gutt vs jente=) stemmer det?? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble litt innspirert av et innlegg her, så tenkte om de som vet kjønnet på baby og hvor mange hjerteslag i minuttet kan skrive det her,så kanskje vi ser om det faktisk ligger noe i at høyt=jente og lavere=gutt?? =) og om det evnt stemmer for deg?=)

men som jordmor sa,en baby som sparker aktivt vil ha høyere puls enn en som sover,så vet jo at man ikke kan ta det helt alvorlig,men som sagt,kanskje det ligger noe i det?=)

på ul trodde de jeg skal ha jente og puls ligger på 148 her=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 3 flotte barn fra før og er på vei med min fjerde og siste nå....

Min første fødte hadde flott "jentepuls"... som jordmor så tydelig sa... men gutt ble det ja...

Min andre fødte hadde tydelig "guttepuls" fortalte legen meg den gang da.... jeg fortalte om tidligere erfaringen, og fikk som svar at det stortsett stemmer, men klart det er undtak.. Vel jeg fikk en flott datter!!

Tredjemann ventet jeg pent på ul før jeg tippet noe som helst. fikk beskjed om gutt og gutt ble det!!!!

Ingen regel uten undtak altså. Men alltid morro og gjette da!

Lykke til!!!!

Skrevet

hmmmm? skal guttepulsen være lavere da eller? jeg var hos jm idag og puls lå på ca 130=140 ++ jeg skal ha gutt :)

Skrevet

Jeg var hos jordmor på mandag, pulsen var på 152, tror selv det er jente, men får ikke vite før den 18..... spennende.... I mine to forrige svangerskap lå pulsen først veldig lavt...-det ble ei jente. I det andre var den oppe i 180...-det ble en gutt. Så det stemmer vel ikke alltid det heller....som med så mye annet :)

Skrevet

Pulsen på spiren sist vi var hos jordmor var 138 + -

Og ultralyden sier jente :)

Skrevet

På ultralyd sa de gutt. Babyen har puls på 140.

Skrevet

Det stemmer sikkert ofte, men man kan ikke avgjøre kjønn på grunnlag av bare det.. det er sikkert mange situasjoner det ikke stemmer også.

Og et fosters hjerterytme vil jo variere etter aktivitet, akkurat som våre egne hjerter gjør..

Skrevet

nei,ingen fasit dette her nei! som jeg sa tidligere,så vil jo pulsen være høyere når den er veldig aktiv enn når den sover,feks=)men artig og se og sammenligne alikevel=))

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Lillegutt og jenta i magen har begge hatt puls på 150 slag i minuttet gjennom svangerskapet.

Så her er det ingen forskjell.

Det der må være det mest usikre kjerringrådet som finnes tror jeg ;)

Skrevet

Hmm virker ikke mye å stole på nei...Min baby hadde 144 for to uker siden,og en venninde er derfor overbevist om at det blir jente..hun hadde rundt 130 med sin sønn.

Men UL imorgen så skal bli spennende å se om teorien holder mål ;o)

Skrevet

Det er ca 50% sjangse for at det stemmer :)

Skrevet

Min JENTE hadde puls fra 132-140 hele sv.skapet..

Så denne gangen tenker jeg ikke særlig på om det kan hjelpe meg til å gjette kjønnet. Vil heller ikke vite det denne gangen heller, heller ha det som en overraskelse:-)

Skrevet

Her ligger pulsen på 150-160.Jeg venter gutt.

Tror ikke det har så mye å si jeg.Mer tilfeldigheter.

Skrevet

Forrige svangerskap hadde babyen "jentepuls" (160-170) og det ble jente. Denne gangen har pulsen vært like høy og da tenkte jeg automatisk at jeg får en jente til (selv om jeg vet at dette ikke alltid stemmer .. hehe) men på ultralyden viste det klart og tydelig en liten gutt der inne :o)

Skrevet

Med junior så stemte det bra. Hadde puls mellom 115 og 145. 145 ble målt den første gangen, men det er jo vanlig at pulsen synker underveis i svangerskapet. Visste ikke kjønn, men hadde guttefølelse og det stemte jo!

Denne gangen har vi ikke målt noen hjertelyd enda

Skrevet

Jeg har visst en gutt i magen, hjerte slagene har ligget på ca 135-143

Skrevet

Min gutt lå på 158 så godt som hver gang,aldri under 150,så det stemmer ikke her. Vet ikke hva den er nå skal til JM på første kontroll på tirsdag,er 13 uker i dag,hørte den i uker 10,men legen sa ikke hva den lå på kom og gikk hele tiden litt vanskelig og finne,men den var der,

Skrevet

Hjerteslag er det "Fl./min." på helsekortet?

Der står det nemlig 140, 140 og 150 under.. har aldri spurt om hjerteslag, og de har aldri nevnt noe.. ble nysgjerrig nå jeg :-)

Skrevet

Dette fiiki jegbesjed om av JM og lege att ikke stemmer før helt påslutten av SV. som i rett før fødsel:)

Skrevet

Jenta mi lå på 150-160 hele svangerskapet og gutten min lå på 130-140, så de var veldig typiske :-) Da jeg var på UL nå var de ikke sikre, men den ene jordmora sa til gynekologen at hun trodde det var jente (men usikkert), men at pulsen stemte med det. Så tydeligvis så bryr dem seg litt om dette med puls i hvert fall. Sist svangerskap møtte jeg større mistro til dette med puls. Nå er den samme jordmora mi litt mer positiv til det. Kanskje fordi jeg har vært så typisk gutt/jente-puls om jeg har vært? Jeg har forøvrig lært at gutter kan ha alt fra 120 til 160, men at jenter svært sjeldent er under 140 eller 135 (husker ikke helt). Kanskje det er en mer sannsynlig indikasjon? Den klare delingen blir så veldig over og under 140 er vel mer misvisende...

Vi har guttefølelse og pulsen varierte fra 130 til 144, og siden jordmora var ganske så usikker ved UL, men trodde kanskje jente, så føler vi oss ikke noe nærmere et "svar" enn med forrigemann da vi ikke visste noe...

Skrevet

UL gikk meget bra ;o) Jippiii

Frekvensen holdt akkurat 144 denne gangen også,å jordmoren var omtrent sikker på jente...Så tumbs up for venninden min..men det gjenstår fremdeles å se,stoler ikke helt på det ettersom det var en litt bluferdig krabat der inni... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...