Northernlights Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Minner han stadig på at nå må han tisse på do, men nei. Han skal ikke tisse,han. Setter han på do innimellom, og da kan det komme en miniskvett. Og så blir jeg lei av kommentarer fra svigerrinnen min om hvor tidlig hennes søte små var (før de var 2 år), og at det slett ikke var noen sak,nei.. Men dette er min gutt. Og han tar sin godeste tid,og har det slett ikke travelt med å bli "stor gutt". =o) Vi bruker ikke bleie på dagen mer. Men da går det jo rett i buksa isteden, for det meste....så da er spørsmålet heller om det er like greit å bruke bleie til han er klar selv..ikke lett dette her. Sluttet deres barn "over natta"?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Eldste sluttet brått da han var like over 3 år. Slukket like plutselig med nattbleia et par uker senere. Har så og si ikke hatt uhell værken dag eller natt. Lillmeor har hatt mange uhell siden hun sluttet, var en periode jeg vurderte å sett på henne bleia igjen. Er ca 2,5 mnd siden hun sluttet på dagtid. Først nå i det siste har hun sjelden uhell, er vel ca 1 uke siden sist. Hun bruker fortsatt på natta, og den er full så og si hver natt. I natt våknet hun og sa hun måtte på do. Har aldri hendt før. Hun blir 3 år på søndag.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Mine sluttet begge over natten med både natt-og dagbleie på samme dag. Men de fant det ut selv. Jeg hadde også mast lenge men til ingen nytte. Så fant de dette plutselig ut selv. Eldste var 3 år og ti mnd, mellomste var 3 år og 2 mnd.
Raych Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Eldstejenta sluttet over natta da hun var 2 og et halvt år. Hun bestemte seg plutselig og sa bare at nå ville hun ikke ha bleie mer. Og da var det slutt:)
Gjest Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Med di to største slutta di i rundt 3 års alderen.Jeg syns vinteren er en dum tid å slutte på,og passa på at sommern kom før vi starta for fullt. Nå er mini starta med å gi beskjed om at han vil på do,så vi trener bare forsiktig.Jeg er av oppfatninga at di slutter når di er klare.Så jeg stresser ikke,det kommer av seg selv ;o)
alvis Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Gutten min ville heller ikke slutte å bruke bleie. Han tisset ofte på do men like ofte i bleien.Når han blev 3 år sa han plutselig ( på bursdagen sin) "jeg skal slutte med bleie, jeg er blitt tre år". Og fra den dagen sluttet han. Han er nå snart 3,5 år og har kun hatt to eller tre uhell i barnehage i sommer. Så han sluttet "over natten".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå