Gjest Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Jeg skal snart ut i jobb igjen, og garderoben bærer sterkt preg av at jeg hadde uniform i min forrige jobb og nå har hatt 3 år hjemme med barn. Hva MÅ jeg bare ha i garderoben? Jeg skal ut i en jobb som fordrer at jeg kler meg klassisk pent, gjerne drakter (med bukser, ikke skjørt), samt at jeg også trenger plagg som kan brukes hjemme også, gjerne sammen med jeans. Hva mener du er et "must"? Hva ville du sendt meg for å kjøpe og hvor får jeg kjøpt det?
Blind Gudinne Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Du må ihvertfall gå til innkjøp av noen helt enkle svarte bukser! Overdeler kan jo være så mangt... noen pene skjorter, topper og kanskje lammeullsgensere? Men aner ikke hvor jeg skulle sendt deg... Personlig hadde jeg gått i disse kjedebutikkene. Mye pent å få tak i der også=)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 ikke skjørt? hmmmf.. da kan jeg ikke hjelpe deg. jeg som hadde det perfekte jobbskjørtet. hehe.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Kjøp noen pene dressaktige bukser og så noen nøytrale gensere + cardigans i farger du vet du kler. Hva slags jobb har du?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 http://tinkerbelle.blogg.no/1224612203_litt_inspirasjon_mens.html det perfekte jobbantrekket med skjørt http://tinkerbelle.blogg.no/1225921790_cigar_mr_president.html fin, kjempebillig bukse jeg fant i går med høøøyt liv. passer flott til kontoret. æsj, jeg er misunnelig på alle som slipper uniform på jobb. kan noen gi meg en nyyy jobb!!
Gjest Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 2(-3) enkle sorte tøybukser til jobb (og fritid hvis du liker å kle deg pent hjemme) 2 (dress)jakker til innebruk (f.eks en sort og en grå/koksgrå om det ikke er fargekrav på jobben). Et greit utvalg av skjorter/bluser/gensere som kan passe både under dressjakke og til jeans. 3-5 bukser til fritid (f.eks 3 jeans og 2 i annet stoff) Ellers kan det være pent med 1-2 små sjal til innebruk på jobb. Sko, må du vel ha noe pent og noe praktisk (vanskelig å finne dem som funker både inne på jobb og ute på fritid). Sorte, lave småsko dersom du jobber kun innendørs (det blir fort vondt å gå i hæler en hel dag.) Også et par (kanskje litt spreke i fargen) sko som det går an å være ute i, men som ikke er helt joggesko heller... Dette er "enkle" basisplagg som de fleste butikker har, så du må se i forhold til budsjettet ditt :-) Er det knapt med penger kan du (med litt flaks) finne alt på fretex og loppis, er det sånn midt på treet budsjett har de mye fint på HM, lindex osv., og om du har godt med penger og vil legge litt i handlerunden har du jo butikker som Match, Kleins osv. Start med et lite utvalg av litt nøytrale plagg, så kan du bygge ut garderoben over de plaggene etterhvert. Da slipper du å kjøpe alt på en gang :-) Lykke til :-)
Gjest Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 ååå, stinker... det antrekket på andre linken SKAL jeg ha så snart jeg blir kvitt gravidmagen min :-) Det var rålekkert!
Gjest Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 HElt enkle svarte bukser har jeg heldigvis et par igjen av (hadde sort uniform tidligere, heldigvis!) Tusen takk for svar. Jeg må ærlig innrømme at det blir kjedebutikker, eller Ebay. Jeg handler kun dyrt til ungene, ikke meg selv.
Gjest Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Perfekte jobbskjørt er veldig greit det asså Men det trenger ikke være var liksom det jeg mente da;)
Gjest Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 meg og lille vampyr; Jeg har ingen ennå, men venter på noen svar og regner med jeg får den ene av stillingene. Jeg er utdannet innen markedsføring, økonomi og regnskap, så uansett må jeg jo se "ordentlig" ut...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. november 2008 #12 Skrevet 6. november 2008 hvilket sett da? det med buksa?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå