Prøverpånr*2* Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Tok en CB i dag tidlig. Kom opp en lysegrå strek der hcg måles. Ikke samme farge som teststreken altså, men lysegrå. Jeg testa VEL tidlig, er fryktelig utolmodig:( IKM 14 nov ca. (tror jeg) Mye kluss i syklus, så usikker IKM. Er det vanlig at det kommer opp en lysegrå strek uansett eller...? Skal det ikke være noe der om man er gravid?
Prøverpånr*2* Skrevet 6. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 6. november 2008 Skreveleif... Nederste setning... "Skal det ikke være noe der om man er IKKE gravid?" Altså, om man ikke er gravid, vil det da være helt hvitt der, eller vil man få opp en lysegrå strek og likevel IKKE være gravid?
Tingeling27 Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Hei Med min nr en testet jeg noen dager før forventet mens, da kom en svaaak svaak skyggestrek....testet igjen og jeg var gravid...det sies at en strek er en strek
Shiny84 Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 det står litt om det på pernilleinfo/tester.. hvis streken er grå, er det bare en streken hcg hadde reagert med, men er det samme fargen som kontroll streken er den pos. denne grå reagens streken vil kunne komme fram ved fukt noen ganger...., sellom det ikke er hcg i urinen
Prøverpånr*2* Skrevet 6. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2008 Må vel smøre meg med tolmodighet da... Utdrag fra pernille.info: " Hva er en skyggestrek? En skyggestrek er en "usynlig spøkelsesstrek" der hvor den positive streken skulle ha vært. Disse er vanligvis grå eller fargeløse, eller ser ut som en "bulk" i testen. Alle tester har to striper med reagensmiddel i testvinduet. En av disse stripene vil alltid farges når den blir våt (kontrollstreken). Den andre vil farges KUN hvis den utsettes for fukt som inneholder hGC. Disse reagensmiddelstripene er IKKE usynlige. De er vanskelige å se, men de er der. Når teststripen utsettes for fukt blir den enda enklere å se siden fukten får lyset til å reflekteres annerledes. Når man da myser på testen i godt lys så vil man nesten alltid se "noe" der. "Resultatet" teller imidlertid ikke så lenge det ikke er tydelig rosa- eller blåfarget. Dersom man ikke kan se hvilken farge det er eller hvis det er for svakt, så skal det tolkes som negativt. Ofte kommer ikke skyggestrekene før etter at tidsfristen har gått ut. Husk dog at selv om alle tester er disponerte til å få skyggestreker, så er det ikke alle som får det. Er du i tvil, så vent et par dager og test på nytt. " http://www.pernille.info/faq_gravidtest.htm#7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå