Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Jobber stående i butikk, og nå begynner bekkenet å svikte meg, har vondt hver dag, og subber meg fra bussholdeplassen og hjem med smerter nesten hver dag etter jobb. Har vansker med å komme meg opp av sofan etter en arbeidsdag. Mange arbeidsoppgaver begynner å bli vanskelig å utføre p.g.a. vondt å bøye meg, og noen dager halter jeg meg gjenom arbeidsdagen (som bare er 5 timer nå også). Noen dager er det ikke like vondt da, bare ømhet i korsryggen...Er veldig sta så vil jobbe så lenge det er mulig...ville dere sykmelde dere om dere var meg? Klarer liksom ikke helt å avgjøre om det er så ille at jeg trenger det eller ikke...
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Hei, jeg skjønner godt din stahet om å holde seg i jobb, kjenner på det samme sjøl, men bekkenplager går bare over hvis man lytter til kroppen, og hviler når det gjør vondt. I verste fall plages mange med bekkenet også lenge etter fødsel, fordi de har presset kroppen for mye. Kjenn etter hva du føler for selv, du skal jo helst være uthvilt og ha overskudd til ungen kommer. Hvor langt er du på vei? Har du forsøkt behandling hos fysioterapeut mot bekkenløsning, det får du gratis med rekvisisjon fra legen din. Jeg har stor hjelp av dette, og slyngetrening og massasje hos fysio gjør underverker for bekkenet mitt. Hvis ikke dette hjelper for deg, ville jeg snakket med legen om sykemelding (evt svangerskapspermisjon, hvis det er manglende tilrettelegging fra arbeidsgiver som forhindrer deg i å jobbe som normalt. Kan du f.eks få en barkrakk eller noe å sitte på innimellom all ståinga på jobb?). Lykke til!
UnaH Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Dette ville jeg ha snakket med legen din om. Jeg har hørt om folk som har slitt i to år etter fødsel pga. bekkenplager. Ikke noe å spøke med! Ville vært synd om det at du pusher deg nå, gjør at det blir værre for deg både i slutten av graviditeten, og etter fødsel. Ikke verdt å ta noen sjanser. Men legen din bør kunne ta en vudering sammen med deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå