Gå til innhold

Noen som er flinke på strikking her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal strikke en kurv, skal strikkes i garnet tova, dobbelt på pinne ni. Og toves.. Kan jeg bruke et annet garn? Hva med artic fra europris Hva med pinne og dobbelt garn da?

Eller annet billigere garn jeg kan bruke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må se på strikkefastheten på det garnet som står oppført i strikkeoppskriften. Og så kan du bruke hvilket som helst annet garn med samme strikkefasthet.

Skrevet

Jeg er god på strikking og dette kan jeg svar deg på!

Du kan helt fint bruke garnet østredal fra nille! 13 kr nøstet. Da bruker du enkel tråd, ikke dobbel.

Lykke til!!

Skrevet

Strikkefastheten spiller forresten ingen rolle når det skal toves. Det du bør kikke på er vaskeansvisningen. At det er 100% ull og at det er en logo som sier håndvask. Da kan det toves:D

Skrevet

Ja, du kan bruke tove-garnet fra europris, har brukt det slev til å strikke tøfler og votter me, fungerer perfekt!!

Skrevet

veeel, det har jo litt å si på strikkefastheten når det skal toves da.. strikker du veldig slapt så blir jo kurven større osv.. kjedelig om det feks er en kjole.. jeg har akkurat tovet kjole til lille og jeg brukte ikke garnet som ble anbefalt. jeg brukte et annet som skal strikkes på samme pinnenummer og som var av ren ny ull. Om det garnet du skal kjøpe på europris er samme tykkelse som det andre så legger du det dobbelt og strikker på pinne 9. :D

Skrevet

forøvrig var det garn fra sandnes jeg skulle bruke også, men brukte p3 i steden. ;D

Skrevet

garnet østredal fra nille! 13 kr nøstet- Har du prøvd og hva strikket du?

Jeg skal strikke en kurv..

Skrevet

husk at dersom det står "superwash" på garnet, kan den ikke toves!!!

(har gjort denne feilen....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...