Gå til innhold

Tromsømamman 6.november


sommer2012?

Anbefalte innlegg

marlen: Vi hadde det slik med Aline også. Fant da ut at vi måtte skifte tuter på flaska. Da sluttet hun. Ser du har prøvd det. Gikk en periode, så skjedde det på nytt igjen. La henne da i sengen og ga henne mat. Fant ut at hun muligens var skikkelig trøtt i det hun fikk maten, så ved å ligge i sengen fikk hun den roen hun tydeligvis trengte. Skjer av og til at hun drikker feks resten av måltidet i senga. Bare noen tanker herfra;)

 

tone: Hm.. har ikke sett det på pakken, men kan jo være det står der. Iallefall, så er vår erfaring at det er lettere å varme opp kokt vann enn å kjøle ned nykokt vann, i det A vil ha mat tvert. Så, det med å koke vann og ha ferdig målt i flaskene, for så å varme i mikroen, fungerer strålende her. lettvint.. hehe.. Ja, vi vet jo ikke om noe annet, les : amming.. hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller du kan ha ferdig avkjølt i flaskene og etterfylle til riktig mengde med ny kokt vann. Det gjorde vi med Alva sin mme. Det krever jo at man vet akkurat riktig blande forhold, men det finner man fort ut av ;-)

Tror ikke du skal blande direkte i kokende vann da det kan ta knekken på voe av vitaminene(?) Husker ikke hva det sto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøstra sa te oss at vi ikje sku "henge" oss sånn opp i de gradern mme sku blandes ut i... Vi koke vannet og lar d kjøle sæ ned før vi blande i pulvret..

 

Men trur no man kan gjøre d sånn som Ann Silje gjør!

 

Elise: Ja et sånn "privat" forum før tromsøjentene hadde jo vært bra! Kan kanskje skrive litt mere "fritt" dær, siden alle kan se vi skriv hær!

God bedring til dere...

 

Nån hær som veit om avføringa til de små "skifte" farge når de begynne og få grøt?

 

No skal vi snart hente dåpskaka (med bilde), spent på å se kordan den e :-)

 

Mye som skjer, Bestemor te Elias har bursdag idag.. Så e d dåp og farsdag imårra.. :-)

 

Ha en fin dag alle hær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: Tror det er som Elise sier, at næringsinnholdet i mme blir påvirket om en blander det ut i for varmt vann. Noe er det iallefall. husker ikke hva. Ja, kan selvfølgelig gjøre det slik vi gjør;) Er ganske effektivt. Har jo gitt Aline mme siden hun var 6 uker, så er ganske så drevet etter å ha prøvd flere metoder. Det som Elise beskriver, med å blande vann fra termos i nedkjølt kokt vann, det gjør vi også. Når vi ikke er hjemme eller kjører osv. Da er det helt klart det lettelse. Lettere enn å være avhengig av en mikro i nærheten, for vannbad tar for lang tid.

Når det gjelder å blande med varmt vann fra termos, bruker vi feks 90 ml kaldt vann og 60 ml kokvarmt vann, for å blande 150 ml med vann til mme :D

 

Det jeg skrev om 50 grader, er temp på vannet i forhold til grøten. Står på pakken. Skal være såpass varmt, for grøten ender opp som kaldere når en har i pulveret. Og, siden den ikek skal varmes opp igjen, er det greit om vannet i utgpkt er litt temp på..

 

Ønsker dere lykke til med dåpen=) spent på hvordan du endte opp med å pynte, siden du har fundert en del på det. Ha en finfin dag=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips angående laging av mme! :) Flere forskjellige måter å gjøre det på ser jeg, må bare finne ut hva vi synes er lettest. Enklest med mm eller ferdig mme på kartong synes jeg, men det blir tungvint eller dyrt i lengden. Mest lettvint med pulver sånn sett.

 

Nå står ribba i ovnen og potetene koker på komfyren :) Skikkelig julemiddag idag! Imorgen skal jeg på Tromsø Storm-kamp med venninne og jeg og min kjære skal spille spill etterpå te et vennepar av oss. Det blir en fin-fin søndag! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har foresten hørt nåkka om å varme opp i mikroen at man ikke bør gjøre d pågrunn av et eller anna, men lure på om d bare jaldt mm?.. e ikke sikker.

 

hørtes ut som en fin kvell d tone:) her ska vi prøve å se om stian greie å spise pizza utenat magesåre ska reagere. han har hatt d før å no e d vist kommet tbake:(

 

æ e åsså me på mer privat sie før åss...:) e den kommet i orden?

 

ja håpe dåkker får en fin dåp i mårra:) vi ska ha den 23 nov på workintune! endeli e d bestemt! gått å venta på svar fra barnehagen t stian, ennå ikke fått svar så da måtte vi bare ta en plass... dyrt blir d, men men...

 

no huske æ ikke mer av d som e blitt skreven... men æ har et spm, katti kan man kutte ut kokinga av flasken?? e en smule lei av å hålle på me å koke dem no...

 

her går d no bedre me andrea på natta, så no får vi såve ånkli, men ho legg sæ da ikke før i 12 tia igår:( rett å slett ikke trøtt å da hadde ho våkna kl 8 ette en 3kvarters lur... sku ønske ho va trøtt nok t å legges i senga i 8 tia... ska bynne me å legge ho et kvarter tilier kver kvell men, ho fins jo ikke trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tove :) Va godt med ribbe! Ja, har også hørt at man helst ikke skal varme morsmelk i mikroen fordi næringsstoffene går tapt. Vet ikke om det gjelder morsmelkerstatning også...

 

Den private sida e i orden! Æ, Elise og Siv har skrevet der =) Bare å slenge seg på.

 

Angående koking av flasker kan man slutte når babyen er fire måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Ja, dere finner nok en løsning som fungerer bra for dere;) Ang oppvarming i mikroen, så varmer vi opp kaldt kokt vann og så har i pulver. Så, selve mme varmes ikke i mikroen :D

 

Tove : Flott det går bedre med leggerutinene til Andrea. Herlig det=)

 

Her har sambo fått tre langstilka store røde roser i anledning farsdagen. Så, får han ei hos Aline når hun kommer hjem i ettermiddag ( er med mor og far) og så får han pakke med mye forskjellig. Gleder meg til å gi han pakken, for vet han gleder seg så over denne dagen=) eheh=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var slik jeg trodde, bassenget får vi ikke lov å leie. Så beklager da blir det ikke noe av. Satser på Kurbadet istedet til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja e vell forskjellig kordan man kan blande den mme og d...

Så den private sia e oppe, ka e adr dit da? Og måtte man ikje ha passord!

 

Hær e dåpen overstått, Elias va så snill i kirka! Smilte som bare d når presten tok vann på hode og "babla" i vei... :-) Så da vi kom te lokalet vi skulle ha selskapet, måtte han ta sæ en lur på litt over 2 tima!

 

AS: Ja pynten ble vældi fin den, fikk mye skryt hos gjestan... Så e fornøyd! :-)

 

Elias fikk så mye fint i gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at vi ikke får leie Elisabethsenteret da, men men... vi skal no dit imårra å svømme :) Jippi! Skal på kafè først med Marlen (som har flytta te Hansnes) klokka halv to på Meieriet om nån andre har mulighet!

 

Ellers snakkes vi vel på SATS? Det har vært en meget bra dag, Tromsø Storm vant over Gimle basket og veldig koselig å spille spill hos vennepar etterpå =) N-N sovna no der etter litt styring.

 

Annette: Adressen til det private forumet er www.freeforum101.com/junli og du treng ikke passord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

får ikke lov å lag mæ profil der på den andre tråden, så no kjenne æ at æ koke!!! Hehehe! gjør alttid det når pcverden går mæ imot.....aaaaaaaarrrrghhhhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har prøvd alt nu, men lucas skrik like mye..Han får no bare gjøre d da, så lenge han får i sæ maten=) Kjøpte ny flaske me samme smokk som dn smokken han sutte på ellers, men d va ikke nåkka bedre..så æ gir opp..no klage han egentli bare mer enn han skrik..hyle høyt å sånn..men men..

 

Æ får heller ikke laga mæ profil på den der andre tråden:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Æ har ei venninne som driv å selg hudpleieprodukta og sminke fra Mary Kay. Ho har veldig lyst å komme til mæ å vise fram produktan og la dåkker prøve dem! Mange supre julegava kan kjøpes eller litt velvære til dæ sjøl. Æ har prøvd nåen av produktan og dem anbefales! Nåen som e interessert i det? Siden ho jobbe må det bli på kveldstid, for eksempel i 8-9 tida (eller klokka 7 om det passe bedre?) Æ tenke at torsdag i neste uke kan være en ok dag... (den 20. nov)

 

E ingen kjøpepress, se det på som en deilig jentekveld...

 

Nåen som e interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har ikke vært så mye her i helga, hatt dåp og litt stress. Trur æ har havna ordentlig i ammetåka, syns æ e så fjern og ukonsentrert for tia. Merkelige greier, håpe de går over snart!

Skal jo ha treff på onsdag, og tenkte at vi gjør som før, alle tar med litt spiselig, så ordner jeg med drikke. Jeg har noen gode kaker fra dåpen som vi kan spise opp. Høres det greit ut?

Veibeskrivelse:

Lysakervegen 9 a, ta av mot Mortensnes på toppen av Tverrforbindelsen (ved skibrua). Ta så første vei mot venstre (Matrosvegen, enveiskjørt gate), så første mot venstre igjen (som er Lysakervegen). Bor innerst i veien, rødt vert.delt hus. Huset sees fra Tverrforbindelsen.

 

Hvis dere ikke finner frem, kan dere ringe meg på 977 56629.

 

Har fått med meg at Elise, Tone, Inger Lise, Anette og Randi kommer. Noen flere? (meget mulig jeg har glemt noen her jeg sitter å svimer i tåka mi).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fantastisk ut Elin :) Vi gleder oss!

 

Så kjedelig at du ikke kommer inn i det nye forumet Kari-Anne! Tror flere sliter med det, håper det går seg til! Elise kan sikkert hjelpe... Æ sleit også litt i starten, e litt vanedyr... men fikk det te til slutt!

 

Snakkes imorgen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elin:)

Jeg håper at jeg og Jenny også kommer oss på treff. Men har en 3-åring som ikke var helt i form ved leggetid idag, så må se hvordan han er i morgen. Er han i barnehageform så kommer vi kjørende:)

 

Håper vi sees i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for besøk igår, det var koselig å ha hjemmetreff.

 

Elke:

Jeg og Inger Lise (Romjulskos) kan dessverre ikke komme på julelunsjen neste fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...