Gå til innhold

Ang. det å bli fridd til....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere på selve frieriet som "viktig", at det er mannen som går ned på kne og spør om du vil gifte deg med han? Under en romantisk setting med middag, levende lys, roser osv. Eller er det like romantisk hvis dere bare blir enige om at dere vil forlove dere, går å ser på ringer sammen osv.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Jeg vil helst bli fridd "skikkelig" til=)

Skrevet

jeg ser på frieriet som viktig. selv om det ikke trenger og være at han går ned på kne under en romantisk middag. men at det er i en setting som betyr mye for oss. om det er kvinnen eller mannen som frir er ikke så nøye. men jeg ville ikke likt om "vi ble enige" bare. men selvsakt det er sikkert mange romantiske måter og bli enige på også.. hehe

så lenge det er romantisk så er det greit for meg... hehe

(sier hun som aldri har frid eller blitt frid til... hehe)

Skrevet

Ja, si det...

Jeg synes fort at ting blir pinlig..og begynner å fnise når jeg er usikker på hva som forventes av meg. I tillegg er jeg utrolig sippete når noen er "gode" mot meg...så det kan hende at det ikke blir et vakkert minne hvis han en VAKKER DAG SKULLE FÅ UT FINGER'N....

Men jeg har jo lyst på overraskelsen, det litt ekstra og det romantiske.

Samtidig har jeg liksom vokst ut av prisessedrømmen, og begynner å bli utålmodig!

Jeg er ambivalent - det er det eneste jeg klarer å være klar på ang. dette!

Skrevet

Jeg hadde ikke gått med på å "bli enig". Jeg er kjemperomantisk av meg og hadde det ikke vært skikkelig setting rundt frieriet så kunne det vært det samme.

Er kjempeglad min kjære gjorde det til akkurat så mye som jeg hadde drømt om. (Romantisk middag, spurt pappaen min om "lov", stor bukett roser osv.).

Hadde han ikke fridd hadde vi heller ikke blitt gift, så sær er jeg ;-)

Skrevet

Jeg hadde det frieriet.Bind for øynene, (Jeg ante ikke hva vi skulle) han satte meg i bilen, kjørte nooe som føltes som hundre runder i rundkjøringa for at jeg skulle miste retningssansen. Han kjørte omveier og de som var, og så pparkerte han.

"Ikke ta av deg bindet for øynene, men vent her i 5 minutter" som sagt så gjort, jeg trodde han hadde kjøpt noe til meg, og satt der og venta.

I bitende kulde, (klar vinterkveld med en drøss av stjerner) geleidet han meg ut av bilen, bindet var fremdeles på. Når vi hadde gått noen meter sa han at jeg kunne ta av bindet.

Hva jeg så? Den vakre mannen min i penuniformen til brannvesenet, midt i et hjerte av fakkellys ned på kne på utsikten i Trondheim.

-Er det rart jeg er glad i kailljævel'n?

Skrevet

Ja, det er jo "tanken" som teller og ikke bestandi "handlingen" hehe.. Men er jo en fordel om det er en romtantisk setting rundt det. Alle jenter har vel sikkert forestilt seg og fantasert om hvordan de vil bli fridd til:-) Hadde kanskje følt at jeg ble fratatt en opplevelse om vi bare hadde blitt enige om å forlove oss under onsdagsmiddagen liksom, hehe...

Skrevet

ja jeg syns det virker litt foretnings aktig og bli enige under en onsdagsmiddag... hehe...

jeg tror jeg hadde sakt nei om ikke han hadde hatt ring. for jeg VIL ha ring som han har plukket ut (som selvsakt skal være en enstens diamantring).. haha.. ikke kravstor nei.

om jeg får type en dag å vi blir seriøse så må jeg passe på at han i en eller rannen setting får vite at det er enstens diamantring som teller... hahaha

Skrevet

Jeg har gitt klar beskjed om at jeg vil bli fridd til! Hehe...

Også har jeg vist ham hvilke ringer jeg syns er fine og hvilken ringstr jeg bruker.....

:-)

Skrevet

gjerterud sand

hva sa han når du sa du ville bli frid til? og i hvilken setting kom du på og vise han hvilke ringer du syns er fine?

Skrevet

Vi ble faktisk enige om det en ettermiddag hvor ungene satt i andre enden av stua og så tv. Men det var fordi vi gjerne ville forte oss å gjøre det før snuppa ble født.

Nå ble ikke det noe av - vi fikk for dårlig tid. Dermed er avtalen "opphevet" og vi er i gang med "nye forhandlinger". Høres ikke så romantisk ut, kanskje...

Men vi har mye å ta hensyn til. Bl.a har han vært gift før, så jeg ønsker ikke et kirkebryllup i samme kirken som han har giftet seg i før. Dessuten har vi 5 barn som vi ikke vet om vi skal ha med eller ei. Skal vi reise bort? Skal vi ha med oss noen overhode?

Det eneste jeg vet er at det skal bli en skikkelig fest - men den blir mest sannsynlig i etterkant. Kanskje en gedigen hagefest i sommer.

Men jeg må si at det stakk litt i meg da jeg så denne. Og ja....jeg ønsker meg denne til jul (selvsagt med de RIKTIGE ordene):

http://www.julegaveshop.no/budbringeren.html

Skrevet

Hehe. Jeg er av den "gamle" sorten som heller vil at vi begge skal ha forlovelsesringer (gifteringer) i gult gull uten noe krims krams, hehe:)

Synes det er litt stas at vi begge bærer ringer.

*drømmer drømmer* haha :D

Skrevet

I mine øyne skal mannen fri, og aller helst gå ned på kne ja. Og ikke minst, han må ha ringen klar!

Fikk drømmefrieriet mitt selv etter 7 utålmodige år ;o)

Skrevet

Hehe, jeg er SUPER-uromantisk, og hadde virkelig ikke likt en sånn diger scene hvor han var nede på knær i en snøskavl og fridde :P

Ikke vil jeg ha et digert bryllup og kirke og festlokale og en helvetes svær kake og tusen tanter og onkler og den roooosa sangen og en lang hvit kjole heller, haha.

Vi har blitt enige om å gifte oss, og skal gjøre det i en ambassade i utlandet, med bare oss (+ barna) til stede. Festen tar vi når vi kommer hjem. Så enkle er vi.

Skrevet

Jeg kan godt svare deg da jeg også "gav beskjed" om hvordan ting skulle foregå.

Det er snakk om hinting over laaaang tid :-)

Om vi gikk forbi en brudesalong kunne jeg se laaaangt mot kjolene og si at "jeg gleder meg til du skal fri, jeg..."

Eller om vi tilfeldigvis ventet på bussen utenfor en gullsmed passet det fint å smette inn at "å, det var en nydelig ring".

Og så vi et fint frieri på tv/film gikk det ikke ubemerket hen ;-)

Men, pass på at hintene ikke kommer for ofte heller, da blir det jo bare masing ;-)

Skrevet

7 år?? Da hadde jeg mest sannsynlig tatt saken i egne hender;-) Hehe...

Skrevet

Hehe.. nei jeg skulle ikke fri. Da hadde jeg heller blitt evig samboer. Søsteren min mente at jeg hadde posjonert ut hintene mine for sjeldent, slik at det tok han 7 år å samle nok info til det perfekte frieriet.

(eller så kan det ha vært en medvirkende årsak at han hadde fått beskjed om at å fri før vi hadde råd til å gifte oss var helt uaktuelt...)

Skrevet

tja da ser det vel ut til at jeg er den "eneste" her inne somikke har blitt fridd til eller fridd selv. og jeg er gift=)

vi bare pratet så mye om det en periode at de ble til at vi ble enige om å ta det neste sommer. (dette var altså i fjor, så vi skulle egentlig gifte oss denne sommeren)

men så sitter vi og spiser så sier gubben at hvorfor bare ikke gjøre det denne sommeren? hva skal man vente på liksom.

da da ble det giftemål 4mnd etter da=) hadde et supert bryllup, og førnøyd med det. mange fine minner.

Skrevet

For meg var det viktig å bli fridd til. Og det ble jeg også, helt overrasskende og fryktelig romantisk med ned på kne, diamantring og hele pakka. Så til sommeren blir det bryllup :)

Skrevet

Vi var enige hele veien om at vi skulle gifte oss. Hadde for min del syntes det var "dustete" og gammeldags om han hadde "fridd".

Skrevet

Med med å bare innse at hvis han ikke frir så er han ikke klar for det. Hvis han gikk rundt å tenkte på å fri hele tiden så hadde dere blitt fridd til for en stund siden. Så fri selv hvis det er veldig viktig for dere.

Skrevet

Han har snakket lenge om at han vil gifte seg med meg. Så han skulle absolutt ha meg med å se på ringer. Så da sa jeg at jeg vil bli fridd til og det var helt greit for han ja :-)

Han snakker stadig om det så nå når han er på offshorejobb sendte jeg ham masse linker på facebook hihi

Så det gjenstår å se om det dukker opp noe frieri snart :-)

Skrevet

Jeg ble fridd til med alle vennene vår til stede, var kjempefint og hadde tårer i øya når jeg skjønte at han ikke tulla:) Men hadde ikke savna å bli fridd til hadde vi bare bestemt oss for å forlove oss:) Selve frieriet har aldri vært viktig for meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...