Gå til innhold

Urinveisinfeksjon - farlig for barnet??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på kontroll på fødepolioklinikken i går og da sa legen at jeg hadde bakterier i urinen og at jeg måtte begynne på pencilin i en uke. Jeg er uke 38 i morgen. Liker ikke å ta pencilin så nærme termin og jeg pleier som regel å reagere med magesmerter/diare osv. Kan det være farlig for barnet hvis ikke infeksjonen blir behandlet?

 

Noen med erfaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Eg fikk selexcid nå når eg var i uke 35 pga det samme, og fikk beskjed at det var ikke noe farlig for fosteret. Eneste som EG vet kan være skummelt med urinveisinfeksjon er at fødselen kan starte! Fremkalle rier osv.. Uannsett er det jo ubehagelig å ha urinveisinfeksjon.. Bare husk å spis yoghurt eller drikk biola inntil pencilinen(om det var riktig skrevet) visst du blir dårlig, det pleier eg... Så eg drakk mye biola under kuren, hjalp en del:-)

 

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har lyst å droppe kuren og det må du ikke gjøre. Infeksjonen kan spre seg til nyrene, og da er det farlig for både baby og deg.

 

Husk å ta ecovag stikkpiller så du ikke får sopp nedentil av antibiotikaen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig for barnet....jeg begynte på kuren 2 dager før fødsel legen sa at dersom fødsel staret så måtte jeg huske å gi beskjed om uvien....barnet kan komme i kontakt med bakteriene på veien ut.

Min uvi var borte da de sjekket urinen ved fødsel.Så selexiden funker ganske kjapt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...