Krøllefrøken Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Jeg startet på et nytt brett forrige uke, da vi egentlig ikke skulle starte prøvingen før neste måned. Men jeg klarer ikke vente lenger, vil starte prøvingen nå.. Har regnet ut at eggløsning blir på lørdag/søndag. Er det okey å stoppe å ta pillene fra og med i dag, og håpe på at det kan bli noe denne måneden?
Stine? Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Jeg tror dere to skal bli enige om når prøvingen skal starte:) Du kan ikke være sikker på at eggløsningen kommer som vanlig etter p-pille stopp, for hos noen tar det flere mnd før syklusen er normal igjen, andre får tilbake syklusen med en gang, og andre blir gravide på p-pillene, så det er individuelt.. Snakk med barnefaren og bli enige om når prøvingen skal starte:)
Krøllefrøken Skrevet 6. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2008 For hans del kunne vi startet rett etter at førstemann ble født, så det har ingenting med saken å gjøre. Det er jeg som har holdt igjen. Med førstemann ble jeg gravid på 1pp etter p-pilleslutt, + at jeg ble gravid på cerazette og fullamming da sønnen min var 6 mnd. Mistet dessverre da, men nå vil jeg veldig gjerne prøve. Men da er det sikkert ingenting i veien for å stoppe pillene midt i brett? det kan jo ikke gjøre noen skade liksom?
cec26 Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 hei hei;) neida, det kan ikke skade, bare å slutte hvis du føler for det, men det kan jo bli litt tull i syklusen da....men det er du vel sikkert klar over selv og... lykke til da...
Krøllefrøken Skrevet 6. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2008 hehe, ja er klar over at det kan bli litt tull. så lurer på om jeg bare skal vente til brettet er tomt. kanskje det beste er jo ikke så lenge uansett. er det du som driver og spår? kan du se noe på meg?
Gjest Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Hei Kanskje lurt å slutte med p-pillene etter endt brett? For noen år siden sluttet jeg midt i et brett, og fikk da mensen etter noen dager.. Nå sluttet jeg i slutten av august, men har enda ikke fått TR...! Så dere som vurderer å slutte på pillen, gjør det fort! Man vet aldri hvilke sykluser man får.....
Krøllefrøken Skrevet 6. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2008 Det var da merkelig at du ikke har hatt mensen siden p-pilleslutt? det er jo en stund siden tydeligvis... hmm, har du tatt en test da? kanskje du er gravid
Østfoldjente*85* Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Det er forsåvidt ikke merkelig at TR ikke har kommet på lenge etter p-pille slutt.. Det kan for mange ta 2 år før syklusen er som den skal, mens andre er i gang igjen med en gang... Jeg selv sluttet i desmber 07, fikk TR de fire første mnd etterpå, deretter har jeg hoppet over i ny og ne! Er noe dritt! Har nå forøvrig fått Provera for å forsøke å stabilisere syklusene mine... Dersom ikke det hjelper, skal jeg få Pergotime etter jul:) Det er jo nemlig EL som ikke kommer naturlig når TR ikke kommer.. Og jeg har faktisk hatt TR flere ganger UTEN EL også, iflg Gyn. Dett er fullt mulig, da kroppen gir en såkalt "bortfallsblødning" slik man får ved f.eks p-piller! Det hele er med andre ord veeeldig individuelt! *Lykke til alle sammen*
Tingeling27 Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Hei Jeg sluttet på pillen for 7 uker siden i morgen...ingen mens og ikke gravid:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå