Gå til innhold

Lystgass eller epidural?


♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er best, syns dere?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja takk begge deler :-) Kan ikke sammenlignes.............

Skrevet

Jatakk begge deler :)

Men Epidural er himmelen !! :) hvertfall når en fødsel har stått på i over to døgn med kun små mase rier, akkurat så vonde at en ikke får sove!

Skrevet

BEGGE DELER??? hihi..

Husker du noe fra fødselen da? hehhe..

Skrevet

Jeg husker akkurat det som er verdt å huske!! :) Smerten er glemt..

Skrevet

hørtes ut som å velge mellom natt el dag, ikke prøvd epidural, men lystgass, etter en fødsel helt uten smertestillende vet jeg egentlig ikke om jeg synes lystgassen gjorde store forskjellen jeg, litt kvalmere og "sløvere" bare synes jeg.

Skrevet

Du må nok informere deg litt om smertelindring du, hverken epidural eller lystgass gjør noe med hukommelsen.... Epiduralen gjør deg så godt som smertefri fram til pressveene, noen kan beholde den hele veien også. Himmelsk å kunne slappe av noen timer for oss med laaaaange fødsler. Lystgassen synes jeg er grei å bruke fram til epiduralen settes, gir meg ingenting etter.

Skrevet

Kommentaren om hukomelsen var bare en fleip, sånn til informasjon:)

 

Jeg VET jo at man ikke får noe som gjør at man skal glemme fødselen.. Jeg trodde bare ikke at man kunne få begge deler faktisk... Så sånn sett må jeg nok informere meg litt mer ja...

Skrevet

Jeg selv hadde epidural sist. Syns det var som himmelen. Men det var nesten vondere å sette den, enn selve riene....:S

DÆVEN, jeg gruer meg til det denne gangen allerede... Tror jeg vil kjøre på med epidural igjen, menhørt om denne lystgassen, så greit å vite hva folk syns:)

Skrevet

Jeg tror nok at man kaster lystgassen veggimellom om man har bruk for epidural. Smertelindingen er nok noe bedre med sistnevnte ;-) De fleste begynner nok med lystgass, om de har tilbudet, og får så tilbud om epidural om det er nødvendig. Er ikke noe "enten eller". Dersom lystgass hadde vært like effektivt som epidural, hadde det jo ikke vært noen vist i å stikke folk i ryggen, for å si det slik ;-)

Skrevet

Jeg har hatt epidural tre ganger og fått fin bedøvelse hver gang før man stikker inn selve epiduralen... Kanskje du bare har vært uheldig med bedøvelsen, det er ikke sikkert det gjør like vondt neste gang :-)

Skrevet

Nei, håper ikke det gjør like vondt da ...Fytti!

Satt oppreist i sengen, bøyd fremover, sambo og jordmor holdt meg. Og legen hadde på denne bedøvende salven, begynte berøre området med fingrene før han skulle stikke, o g jeg sa at jeg kjenner han tar der. Nei, du skal være bedøvd der nå , sa han.

Men jeg kjenner jo du tar der!! Også stakk han.... FYTTI SOM JEG SKVATT TIL!! Hadde det ikke vært for de to som holdt meg fast, så hadde han stukket feil, for da hadde jeg kastet meg bakover.... Det var så vondt at du aner ikke.... Sambo har tatt det før i forbindelse med ryggopperasjon, og han merket ikke noe. Mange andre sier det og. Så den bedøvende kremen for min del, må ha gått ut på dato...For DEN funket IKKE.......

Grøss....

:)

Skrevet

Ja takk begge deler for min del også! Vil forsøke med bare lystgass denne gangen og se om det holder dersom denne fødselen går i normalt tempo. Sist brukte jeg dagesvis og ble kjempesliten. Da var epiduralen ypperlig for å få krefter igjen mot slutten. Lystgassen var også en nær venn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...