miiiiii Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Har noen av dere det problemet at babyen deres ikke bæsjer mere enn hver andre uke ? nå har det gått 3 og en halv uke sidn min lilling har bæsjet. Jeg ammer, å har prøvd med maltekstrakt i vann, men uten hell. Han har mye luft i magen å det lukter forferdelig. Som oftest viker han fornøyd, men til tider kan jeg tydelig se at dette plager han, han er 3 1/2 mnd nå...
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Jeg tror ikke du skal bekymre deg:) Jeg MENER å huske noe om at det KAN gå opp til 2 uker mellom avføringen..Men HVOR vandlig det er, det håper eg andre kan svare deg på Lykke til:)
Bettamor - venter nr 2 - ♂ Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Ring helsestasjonen for å høre om de har noen tips for å få igang magen. Tuppa mi hadde også enkelte perioder hvor hun ikke bæsjet på 10-11 dager, men syns det hørtes lenge ut med 3 1/2 uke. Jeg ville ringt helsestasjonen og snakket med dem :-) Lykke til med lille-gutt. Ikke noe godt med magevondt. :-(
Suss@ med 3 gutter Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 jeg hadde samme prb med min gutt. og da ga jeg han litt sviskemos eller saft. og da ble det fart i sakene.(var ok for helsesøster å da)
Bettamor - venter nr 2 - ♂ Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Ja, selvfølgelig, sviskesaft hadde jeg helt glemt, 3 år siden tuppa ble født, tror jeg har glemt ganske mye... Sviskesaft brukte jeg også til tider da hun hadde treg mage, og senere da hun begynte med grøt, blandet jeg litt maltekstrakt inni. Det gjorde susen.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 min var og sånn. viste seg at han var hyperallergisk mot melkeproteinene, så jeg kunne ikke amme han. måtte få prosobee, - en dyr morsmelkerstatning uten melkeproteiner. men trygdekontoret dekket den da.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Snuppen hadde ikke bæsjet på nesten 2uker, når vi gikk på legevakten med henne.. (HS brydde seg ikke, for det kan jo fint gå 2uker når vi ammer) Det endte med at vi måtte på barneklinikken, og hun hadde forstoppelse, så de måtte "tømme" henne. Ikke en god opplevelse=( Så om han virker plaget av det, ville jeg gjort noe med det, og ikke bare ventet, selvom alle sier det....
Shiny84 Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 jeg hadde litt det samme prøblemet med nr 1 fikk beskjed av legen at han burde ha avføring i allefall en gang i uken, gikk det lenger en dette anbefalte han meg å stimulere til avføring, dvs temp oppi rompa og røre forsiktig på den , da vil det komme peristantiske bølger. Dette var jo ikke akkurat så artig å gjøre,men bedre enn at lillegutt skulle ha det vondt! Men snakk med lege om det.
gutteklubben grei Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Mine barn har reagert med løs og mye avføring når jeg har drukket brus.... Hvis du ikke drikker brus nå, kanskje du skulle prøve det? Det satt i alle fall ufrivillig igang sakene her og er jo helt ufarlig å prøve .-)
Yarn Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 Jeg hadde definitivt ringt helsestasjonen, iallefall siden dette virker plage ham. En venninnes barn gikk også tre uker uten noe avføring, og jeg vet hun fikk noe form for avføringsmidler å ta. Men de sier jo at de som ammes ikke får forstoppelse, men det finnes jo unntak fra det vanlige. Ellers har jeg gså merket at avføringen gjerne kommer når man måler tempen,ja. ,...
matchbox Skrevet 7. november 2008 #11 Skrevet 7. november 2008 Min hadde samme problemet. Det er som de andre sier ikke noe farlig så lenge man bare ammer. Med vår gutt så ble det verre etter han begynte med fast føde. Til slutt måtte vi gi han laktulose. Det virket kjempebra! Plutselig ble det orden på det. Men som sagt var gutten vår større når vi begynte å gi han det, så du bør nok sjekke med helsestasjonen om det er ok. Laktulose får du reseptfritt.
Bråksilla og lille pille Skrevet 7. november 2008 #12 Skrevet 7. november 2008 Ring helsestasjon å hør om du kan gi han sviskesaft fra nestle.... Det pleier å få fart i saker å ting:-)
wilma07 Skrevet 7. november 2008 #13 Skrevet 7. november 2008 hei.. med min lille jente gikk det over en måned mellom ett par avføringer, dette var mens hun var liten rundt ett par måneder. siden jeg ammet å ikke hadde begynnt med fast føde på henne, sa helsesøster til meg at jeg ikke trengte bekymre meg. jenta mi var kvikk å fin å det virket ikke som hun var plaget med dette. når hun endelig fikk avføring, kom det i store mengder... å da mener jeg stor::)) koker du sviskesaften selv får den tykk å god, å den er mer kraft i. lykke til med lillegutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå