Smiley:) Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Er det noen smertestillende tabletter man skal unngå i graviditeten? Eller kan man ta det meste. Har sååå vondt i hodet om dagen. Må gjøre noe for å holde ut på jobb.
Pia76.. Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Hei:) Jeg har forstått det sånn att man bør unngå all bruk av medisiner,,foruten sånt man ikke KAN være foruten. Men da i samhandling med lege. Viss du ser på pakningsvedlegget,,til noe så vanli som Paracet. Så står det: Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin. Lang erfaring med bruk av Paracet har ikke vist skadelige effekter. Rådfør deg likevel med lege før bruk av paracet dersom du er gravid. Jeg anbefaler deg derfor å prate med legen din. Alt vi har i oss,,,får jo også fosteret vårt i seg. Å ikke alt er like bra Klæm
Storepus med lillepus i magen Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Jeg fikk beskjed at det er greit å bruke paracet, men ingenting annet. Jeg ville nok også rådført meg med lege eller apotek først. Det finnes flere som får veldig vondt i hodet under svangerskap (svangerskapshodepine) så kanskje lurt å være på den sikre siden. En jeg kjenner ble sykemeldt i stort sett hele svangerskapet pga det. Men det skjer jo ytterst sjeldent. Jeg lider av migrene og håper jeg ikke får noe anfall. De pillene kan jeg i hvert fall ikke ta. Uansett så er det lurt å høre på kroppen, kanskje et par dager hjemme hadde vært bra for deg?
Smiley:) Skrevet 6. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2008 Heisan:) Takk for svar fra dere:) Ja får prøve å unngå å ta noe. Har gitt beskjed til sjefen at jeg blir hjemme i morgen. Orker ikke å jobbe i butikk hvor en skal betjene kunder og være kvalm og uvel. Håper det gir seg. Det er vel bare sånn det skal være når en er gravid. Ha en fin kveld. Klem
cakes Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 hei. paracet kan brukes, da dette absorberes i leveren, men det gjelder også panodil og pinex, da virkestoffet her også er paracetamol. ibux absorberes i magen, derfor kan det være skadelig for fosteret.
Lykke X 4 Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Ibux (ibuprofen) er noe du skal unngå helt i graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå