Gå til innhold

Ang dette med farsdag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset "feires" ikke farsdag/morsdag på noe annen måte enn at den respektive parten får litt ekstra oppmerksomhet den dagen. Sånn som f.eks. sove lenge, barna tegner tegninger, en god lang frokost med stearinlys og litt ekstra god mat, og kanskje litt ekstra godis som den vi liker:-). Barna lager også kort i barnehagen.

Syntes dette er en god tradisjon og selvom jeg kunne ønske at hver dag var en fars-/morsdag, så er det litt lett å glemme å gjøre stas på hverandre i en ellers travel hverdag, så jeg syntes disse dagene er koselig å markere. Understreker at denne oppmerksomheten blir også gitt innimellom ellers, men _ihvertfall_ på denne dagen:-).

Vi kjøper _ikke_ gaver, altså er denne dagen gratis i vårt hus og vi prøver å formidle litt av de gode verdiene.

Hvorda gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes måten dere gjør det på er en trivelig måte.

Spør du meg er alle disse dagene noe handelstanden har funnet på.

Det er jo koselig å gjøre litt ekstra stas på far/mor, men hvorfor må alt koste penger bestandig? Er helt enig med det med at den kan være gratis, og at man heller gir ekstra oppmerksomhet.

Skrevet

Vet ikke helt hvordan vi blir å gjøre det her i huset. Venter gullet hvert øyeblikk nå .-)

Blir nok som dere. Om det blir en liten gave vet jeg ikke. Kan være det blir en liten ting, men blir nok ikke mer enn for ca 200 kr.

VI får se. Kosen er jo det viktigste :-)

Skrevet

Tenker med gru tilbake til tiden da jeg var barn. Forferdelig å sitte i klasserommet og skulle lage farsdagskort. Hadde jo ingen å gi det til. Heldigvis er det slutt på det!

Skrevet

For meg er disse dagene viktige for vi feier jo at vi er så heldige å få være foreldre!!! :-)

God frokost, sove lenge og gave er et must! Har ingenting med handlesstanden å gjøre for vår del. Er nærmest som en bursdag der vi feirer hvor heldige vi er! Alle får gjøre som de vil, jeg forteller ingen hva de blr gjøre, men jeg vil ha kort, gave, frokost, full pakke. Det er jo fest! :-)

Skrevet

Vi gjør som dere, men kjøper også noe lite. Ikke noe voldsomt, feks i år blir det "verdens beste pappa" kopp.

Skrevet

Her i huset blir det ikke noe ekstragavant. I fjor kjøpte jeg en fin ramme til å ha bilde av pappa'n og gutten i på første farsdagen i tillegg til at det ble langsoving på ham, kake og en koselig dag:) I år får han en "verdens beste pappa" kopp med bilde av ham og guttungen og en sporstflaske med bilde av gutten, langsoving, kake og en koselig dag sammen:) Kommer alltid til å gi en liten ting frem til ungene er store nok til å finne/lage noe selv, slik at pappa'n alltid har et minne om dagen:)

Skrevet

Samboeren min og jeg har aldri feiret det sammen, vi venter vår første i mars, så gjør det vel ikke før til neste år. Men! Jeg har, siden jeg var 16, tatt med pappa (og mamma!) ut i skogen for å gå en tur med bikkja, grille pølser og skravle over en kaffe! Vi møtes ikke så veldig ofte, så dette syns jeg er en utrolig god tradisjon:)

Skrevet

Jeg har vokst opp med at vi koser oss litt ekstra denne dagen, hjemme laget vi alltid bløtkake til pappa, for han elsker det og det får man jo ellers bare til bursdag. Vi kjøpte ingenting, men hadde alltid noen tegninger og hjemmelagede kort...

Har videreført dette når jeg har stiftet familie selv, vi koser oss litt ekstra denne dagen, lager middag vi vet pappa liker og har gjerne noe godt på kvelden (vafler, kake e.l.). Gjør ikke noe stort ut av det, men kjøper en liten presang da, det samme hvert år, nemlig den nyeste Pondus boka. Den står høyt på ønskelista og hadde han måttet vente helt til jul hadde han nok kjøpt den selv ;)

Skrevet

Her feires ikke fars- og morsdag i det hele tatt. For det første døde broren min på morsdagen for en del år siden, så da ble det liksom ikke noen hyggelig dag... For det andre er det en konstruert dag som handelstanden lever godt på, og det gidder jeg ikke å være med på.

Ble litt kommentarer fra stesvigermor det første året jeg og mannen var sammen fordi ingen av svigerfars barn hadde kommet med så mye som en blomst... Mannen min tenker jo aldri på sånt selv, så jeg måtte si fra at jeg ikke hadde tenkt på det fordi jeg ikke hadde feiret det selv på noen år, da var det slutt på de kommentarene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...