snart2små Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Sønnen min blir et år i begynnelsen av desember og jeg lurer på når jeg kan begynne æ gi han vanlig melk fra kartong. har lest at man bør vente til barnet er 1 år, men det kan da umulig vare slik at han på 1 årsdagen sin kan drikke melk, men ikke før. Trudde også man skulle vente med å gi fisk til barnet var 1 år, men helsesøstra sa at så lenge vi ikke hadde noen i familien med allergi var det ikke noe problem å begynne å introdusere fisk før dette. Blir det på samme måte med melken? Når begynte dere å gi vanlig melk?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Det blir ikke på samme måte som med fisk nei. Grunnen til at man skal vente med å gi melk er at de kan få sår innvendig hvis det gies for mye for tidlig. Du kan gradvis tilvenne barnet ditt melk ved ett års alder, ikke en mugge på ettårsdagen.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Tarmene er ikke ferdig utvikla før 1 år ca, derfor man skal vente med kumelk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå