Magehus Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Heisann. Nå er jeg også hjemme her i 3.trimester-klubben og håper noen av dere kan backe meg opp litt. Jeg er en 22 år gammel jente. Gravid i uke 29+6. Vil bli alene med min datter, da jeg og barnefar ikke er sammen. Jeg skal ha foreldreansvar alene og vil bli helt alene med henne første året - etterhvert skal hun begynne å være noe hos sin far. Barnefaren er 15 år eldre enn meg. Vi var litt på gang i noen uker...så ble jeg gravid. Han skulle støtte meg uansett, men endte med at han prøvde å tvinge meg til abort. Heldigvis ble ikke inngrepet gjort - jeg brøt sammen på UL-kontrollen før (takket være en ung, urutinert gynekolog ved Ahus. Hun viste meg blant annet babyen på monitoren. Jeg hadde selv takket ja til at hun som lærling fikk gjennomføre. Det er jeg veldig glad for. Denne unge jenta får blomster i januar:)). Uansett - barnefar har ikke vist noe engasjement i babyen overhode. Han har behandlet meg svært dårlig. Truet meg med å publisere pikante bilder han har av meg på telefonen, forsøke å ta fra meg babyen og holdt tilbake penger han har skyldt meg. Jeg fikk nå nettopp fikk vite at han har "hatt noe på gang" med en annen jente i nærheten (stakkars henne!?). Det er klart det er ekkelt - jeg var jo glad i han. Problemet er at han har fortalt denne jenta at jeg lurte han til å bli gravid. Han kan ikke ha noe forhold med henne på grunn av babyen som kommer (som han ikke vil vite at eksisterer for nå), fortalte han henne. Hun har videre fortalt, til alle som har villet lytte (hun jobber på et utested) om hvordan jeg har lurt han til å bli gravid. Og at jeg gjorde det for å "håve inn penger" som alenemamma, uten å bry meg NOE om hans ønsker. Dette er ord tatt ut av BFs munn. Jeg kjenner han såpass. (Han fortalte forøvrig meg om det han kalte "den gale damen som maste på han, som han ikke kunne ha kontakt med pga graviditeten min"). Dette er naturligvis feil. Jeg ble gravid fordi VI var dumme og ikke brukte prevensjon. Min datter er i aller høyeste grad ønsket og elsket av meg, og det vil hun alltid være...selv om hun ikke var planlagt! Hva skal jeg gjøre!? Hva kan jeg si!? Jeg blir snakket om, dog uten navn..Det er vondt! Jeg trenger litt trøst. Kan jeg ta opp dette på familievernkontoret? Lyst til å ydmyke han!! Prøver så godt jeg kan å tenke på at min datter aldri skal få vite noe om min dårlige forhold til han, men nå er tanken på at han skal ha omgang med henne uutholdelig. Han er en ustabil løyner som presser meg..og lyver om meg!
2SønnerSmå Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Og dette skal være en mann på 37?? Skjønner godt at det ikke er lett for deg,men det er noe du bare må heve deg over,og for all del ikke synke ned på hans (eller hennes) nivå!! Det høres ut som om den nye jenten hans ikke er så veldig gammel (mentalt) heller. Forhåpentligvis skjerper han seg på et år,og om han ikke gjør det,så har du til da allerede funnet ut at dere klarer dere fantastisk bra påegen hånd Lykke lykke til,og velkommen inn på 3 Trimester foresten
Gjest elissa2 Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 uff, hørtes helt forferdelig ut. kan ikke skjønne at han der skal være 37........han må virkelig se til å vokse opp. som hun over her sier, så er det jo kjempeviktig at du ikke synker ned på hans nivå, prøv å hev deg over han. så klart,nå skal dere jo tross alt ha et lite barn sammen, dere vil bli mor og far for dette lille barnet resten av livet......og det beste hadde jo så klart vært om dere hadde klart å samarbeide om det lille nurket som skal komme. Men jeg har full forståelse for at det ikke er enkelt, og spesielt ikke når han har en så umoden og lite voksen innstilling.Det er jo ikke morsomt i hele tatt å bli prata om blandt andre,men til syvende og sist,når det røyner på som værst,så husk at også dette vil gå over. folk vil bli lei av drittpraten hans,og mange kommer til å gjennomskue han, så til syvende og sist er det hans tap:) og da kan du godte deg:) Akkurat hva du skal gjøre med dette er jo veldig vanskelig å si....jeg for min del hadde i første omgang prøvd så godt jeg kunna å hevd meg over drittpraten og hevd meg over han.....latt han seilt sitt eget løp.....prøvd å hatt minst mulig med han å gjort,prata minst mulig til han, og sett hva han hadde foretatt seg. hvem vet, kanskje kommer han på bedre tanker???????? Det å bli pappa kan jo også forandre en mann helt........ til slutt så ønsker jeg å gi all ære til deg.......du må være knallsterk:) og tenk,hadde det ikke vært for dette fjolset, så hadde du ikke hatt det lille nurket som magen din:) tenk deg,om ikke lenge er hun her:)::) tenk så koz det skal bli:) velkommen inn til oss her på 3 tri:) fortell gjerne hvordan det går med deg:) klem fra meg:)
barbara Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Oi, det høres absolutt ikke greit ut! Men - uten ham hadde du ikke hatt barnet å glede deg til, og du slipper jo å drasse på ham i et forhold som ikke fungerer. Det er i det minste noe. Jeg vet ikke hva man kan gjøre, men ring familievernkontoret og hør, du! Kan jo hende de tilbyr samtaler, eller en eller annen form for mekling? At en voksen mann setter ut rykter om kvinnen som er gravid med hans barn er jo ille, med litt flaks klarer de å få ham til å skjønne det. Men - å ydmyke ham gjør vel neppe saken bedre. Det trekker jo bare deg ned på hans nivå. (Forresten - og dette er en long shot - hvordan er moren hans? Om hun er ålreit og går an å snakke med, kan det jo hende hun kjenner sønnen sin såpass godt at hun a) tror på deg og kan ta en alvorsprat med ham hun?) :-)
Snuppa75 Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Hei Jeg vil bare si at jeg føler meg deg, at menn kan si at de ble lurt er det dummeste jeg hører, man er to som danser tango og voksne nok til å vite hva man holder på med og ikke minst hvordan barn blir laget.. Har du vært i kontakt med Amathea ? http://www.amathea.no Jeg anbefaler organisasjonen på det sterkeste, de jobber med veiledning for de som av forskjellige grunner blir/er alenemødre. Har selv hatt samtaler med dem og gått på fødselsforberedende kurs hos dem Lykke til ! dette klarer du ! Snuppa75 - 39+3
Gjest Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Stakkars deg.... Jeg har så vondt av deg! For et udugelig mannfolk du har støtt på!! Er det mulig av en voksen mann og gjøre noe sånt! Har han barn fra før? Kanskje ikke så enkel situasjon å sette seg inn i for min del, men jeg tenker at det hadde vel vært best å slippe å ha noe med den grusomme gubben å gjøre? Jeg ville ikke sagt det, om ikke han selv hadde sagt han ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Og hans nye kjæreste vil jo selvfølgelig tro på han, han virker jo som en mester i å lure jenter. Jeg kjenner jeg blir hevnlysten på dine vegne.. Jeg har null empati for rassh*l som han! Jeg tror jeg ville rådet deg til å ta det opp på familievern kontoret. Høre hva de sier. Du er en ung jente som skal bli mamma, dette manipulative monsteret av en skitgubbe skal ikke få ødelegge mere for deg! Det er ikke din skyld at du valgte å stole på han. Han lurte deg! Og når det ble konsekvenser (svangerskapet) av å utnytte deg, så vil han plutselig lage et helvete?!? Da er det synd på han??? Guri malla sier jeg bare... Håper du får hjelp til å nøste i denne situasjonen. Og få en endelig avklaring fra han, enten signerer han på å la dere være i fred, eller på en avtale hvordan dere skal gjøre det med samværs retten. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå