Gå til innhold

Fødselsbrev..


Linda1986

Anbefalte innlegg

Hva burde et fødselsbrev inneholde? Noen som har eksempel på hvordan de har skrevet sitt??

Tror jeg må skrive to, kan bli sendt til enten sykehus, eller fødestua da sykehuset er nesten 3 timer unna.. Hmm..

Venter i spenning på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på,skal liksom skrive et selv,men syntes det er vanskelig.

 

Det kommer også an på om du har født før,jeg er andregangs fødende og jordmor ville at vi skulle skrive ned hva vi syntes var positivt og ikke minst negativt med forrige fødsels opplevelse (jeg har en "smule" fødselsangst)

Også syntes hun at det var viktig at vi kom med ønsker om hva vi kunne tenke oss å prøve denne gangen,skrive ned stillinger som virket ok,hva vi følte om smertelindring (for/imot)

Hvordan vi så for oss at jordmors rolle skulle være.

 

Der har du noen synspunkter fra meg,syntes som sagt dette er vanskelig selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor har bedt meg om å svare på følgende spørsmål (kanskje det kan hjelpe dere på vei):

1. Hva er det viktig for deg at jordmor vet om deg for å kunne støtte og veilede deg på best mulig måte

2. Hvordan reagerer du når du er redd?

3. Hva ønsker du av jordmor når du er redd, og/ eller for å hindre at du blir det?

4. Hvordan ønsker du at fødselen din skal være?

5. Hva tenker du om ammingen, det å bli mor/far og tiden etter fødselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar fra dere begge to.. Kommer ingen vei med de spørsmålene, men tror det er fordi jeg ikke ønsker jordmoren min med på min fødsel, har fått så dårlig bilde av helsetjenesten her, og ikke minst den jordmoren jeg har hatt, at jeg vurderer sterkt å reise de timene for å dra til sykehuset i stedet når fødselen nærmer seg. . :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet en ønskeliste til fødsel. Har skrevet litt om hva jeg ønsker av smertestillende og litt generelt om hva jeg vil/ ikke vil under fødsel. Samt en liten huskeliste til far..

Tenkte jeg skulle legge den sammen med fødselspapirene mine men, sambo synes lista var så søt at han har den på seg hele tiden.. Sånn i tilfelle jeg kommer på noe mer så kan han bare tilføye det selv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojojoj, nå skjønner jeg kanskje mange velger å gå til jordmor istedenfor mannlige legen sin- jeg liker'n jo kjempegodt, har ikke noe med det å gjøre.. men hos jordmor virker det som at dere får så myemer info. om ting..

er dette et brev dere legger med som er til JM når dere skal føde.. ang. alt med om dere vil ha bedøvelse etc etc.?

åhh, nå merker jeg at.. ja, kunne ønske at JM hadde plass til meg, så hun kunne fortalt meg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...