Gå til innhold

I min familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i søsken, tante, kusiner, bestemødre.

Så har ingen noen gang mistet et barn, altså som i abort. Ingen har hatt nevneverdige plager i sine svangerskap, ingen har hatt komplikasjoner under fødsel. Ingen har hatt kolikk barn, eller elles syke barn. Ingen har hatt allergier osv osv.

Det har alltid vært en greie i vår familie at, ja det er nå mye rart innenfor denne familien. Men å føde friske barn det kan vi....

Flere som har det sånn? Jeg slites mellom å føle meg litt usårbar, fordi alle i familien hele tiden påpeker hvor greit det går for alle i vår familie. Når jeg leser om astma, allergi, kolikk osv. så tenker jeg at det ikke kan skje mitt barn, at det er et superbarn på en måte. På den andre siden så tenker jeg at, hva om noe skjer, da vil jeg jo være et utskudd i familien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veeeel, jeg har hatt en SA. Min bestemor hadde utskrapning(mulig SA, hun er død så jeg vet ikke mer), en tanten med sv.skap utenfor livmor, et søskenbarn med dødfødt. Og det er det.

Med tanke på hvor mange vi er, så er dette lite/normalt.

Det er litt sånn som jeg tenker om barn utenfor ekteskap. Der var jeg første i hele slekten.....Er to mye yngre etter meg, da.

Så jeg har vært utskuddet;)

Skrevet

Noen familier er heldigere enn andre med god helse, kanskje ikke heldige med gode gener, livstil osv.

Men det betyr ikke at de ikke kan rammes av tragedier osv, men dere skal være glade for hvert friske barn, og for alle i familien som beholder helsen sin.

Husker når jeg var sånn ca 15år, hørte mye om andre familier som sleit med det ene etter det andre, og tenkte at i min familie skjer det jo ingen ting, de neste 15åra etter det har det skjedd mye trist i forhold til sykdom hos meg og nær familie, jeg har hatt mange SA, andre i familien har hatt SA, kreft og andre alvorlige sykdommer har sneket seg på.

Så vær glad for at dere er friske, og ikke bekymre deg før du må er mitt tips :-)

Skrevet

Blei litt feil skrevet over her, trøtt ja....

Skulle være kanskje ikke heldige, MEN at dere har gode gener, bra livstil osv.

:-)

Skrevet

Dette blir for dumt. Skjer det en krise bør da familien din støtte deg. Bra med backup og troa på at det går bra, men trur ikke de ser på deg som utskudd om det skulle skje noe heller. Det er jo bare sånn vås de er stolt av og liker å skryte om. Om virkeligheten viser seg annerledes for deg betyr det vel ikke at de snur ryggen til fordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...