Gå til innhold

Utrolig skuffet- ble sendt hjem uten åpning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt rier med ca 5 cm mellomrom siden kl 13 i dag, og de har vært vonde- og har vart fra 30 sek til 45 sek.Kom inn på sykehus i kveld og hadde ingen åpning. Jeg ble SÅ skuffet. Jordmor fant ikke livmormunnen i meg- var så langt oppe. smerter som kom og gikk hadde jeg i natt også, som kom og gikk. Trodde virkelig at jeg hadde noe åpning nå i kveld etter så lang tid. Men neida. Nå er det ca 8 min imellom riene og de er SINNSYKT vonde. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når de kommer, jeg klamrer meg fast til det som er i nærheten og klarer nesten ikke gispe. Varer ca 1 min. Kan ikke forstå det kan bli verre. Det verste nå er at jeg vet at det ikke fins smertelindring i denne fasen. Fikk vite nettopp av min mor at hun for 30 år siden aldri fikk åpning og måtte ha akutt keisersnitt da fosterlyden ble dårlig, etter mange timer med rier. Og det KAN jo være arvelig?? Nei, nå angrer jeg nesten på hele greia!!! Forstår ikke hvorfor jeg ikke åpner meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje du kan ringe til føden og fortelle om moren din.. I tilfelle det skulle vise seg at sånne ting kan være arvelig mener jeg...

Skrevet

Uff da, Får håpe du virkelig får litt fortgang på sakene,

Du kan jo ikke annet enn å reise på føden igjen når du er kort mellom riene Du kan jo ikke vite om det er åpent eller ei..

Håper du får baby før solen gryr

Skrevet

Nei, det ser ut som det går gal vei- riene er lange, og veldig vonde, me de kommer sjeldnere nå. 8-9 min mellom hver. Men akkurat nå er jeg så sliten av smertene at jeg nesten ikke bryr meg. Kan liksom ikke forstå at folk kan gå hjemme og stelle i huset opp til 3 cm åpning uten problemer, mens jeg føler jeg holder på å dø mens riene står på. Mister helt troen på kroppen min- at den kan klare en fødsel.....

Skrevet

Ja, jeg ringte Føden og sa det, men jordmor mente at jeg ikke skulle tenke på det. Trengte ikke være sammenheng. Men jeg syns jo det er litt spesielt å ha så sterke rier så lenge uten at det har noen effekt. Hadde dessverre litt mildere rier da jeg var inne til observasjon, men hjemme og i bilen inn var de sinnsykt vonde. Selv om jeg ikke skriker- klarer det faktisk ikke så vondt er det- så er vel riene sterke for det? Bare gruer meg til hver ri nå...

Skrevet

Det høres ut som meg (med smertene mener jeg)

Med min forrige fødsel gikk det fint helt frem til et visst punkt,da hjalp liksom ingenting lenger,ikke hadde jeg noe særlig åpning heller =(

Det viste seg at grunnen var at jeg fødte en stjernekikker,de trenger noen cm ekstra for å komme ut,og det var cm jeg ikke hadde der og da.Derfor tok det så sinnsykt lang tid med åpningsriene mine,kanskje du også har en stjernekikker på lur??

Uansett så ønsker jeg deg lykke til,det er kjipt å vente,men sååå verdt det når de endelig er der!!

Skrevet

Nå fikk jeg vondt av deg. Håper at riene enten ble effektive og du nå e på sykehuset, eller at du fikk sove til slutt i natt etter en slitsom dag.

Det er helt naturlig at du er dønn sliten etter å ha gått så lenge med disse maseriene. Ikke sammenlign deg med andre. Det er stor forskjeller på hvor hard modningen er for kvinner. Andre kjenner det overhodet ikke, mens andre har store smerter over lang tid med ineffektive rier.

Jeg gikk 15 dgr overtid med min første. Ble forsøksvis igangsatt i 3 døgn med hormongele på en umoden livmor. Det siste døgnet var grusomt. Jeg hadde rier som kom tettere og tettere, uten av disse hadde noen effekt. Jeg hadde slike smerter at jeg kastet opp for hver ri. Det var som om livmoren min til slutt bare var i en "leggkrampe". Dette hadde som sagt ingen effekt på modning, og barnet ble til slutt tatt ut med KS.

Jeg skriver dette for at du ikke skal tro at "du tåler smerte dårlig" eller noe. Det høres ut som at du har en tøff åpningsfase, og jeg synes du bare skal kontakte sykehuset på nytt igjen. Det er jo grenser for hvor mye du klarer av slike smerter og likevel ha krefter og føde. Så ikke vent for lenge med å ta kontakt igjen.

Ønsker deg lykke til. Husk pusten og prøv å slappe av så godt du kan. TVI tvi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...