LapScouse Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Menstermin torsdag 30.okt, ultermin 7.nov. Vannet gikk kl 21.00 på mandagskveld (2.nov). Jeg hadde vært på do, og skulle til å ta på meg buksen da det fortsatte å renne. Jeg tenkte med meg selv "Jeg er da virkelig ferdig å tisse....!" Så lo jeg litt for meg selv, for jeg skjønte hva som skjedde. Neste timen gikk jeg rundt i huset, pakket de siste tingene, ringte min mor (sjåfør), lo og lakk.. fostervann. Ringte føden, og de sa at hvis vannet ble misfarget eller at hvis jeg følte at fødselen var i gang kunne jeg komme inn (45min kjøring til Bergen). Riene begynte 22.00, da med 10 min mellomrom. Min mor kom bort, min mann gikk og la seg. Vekket han i 2 tiden på natten, da var det 7-5 min mellomrom mellom riene. Vi vekket gutten vår og kjørte han til min far der han ble lagt og sovnet med en gang Vi var på sykehuset rundt 03.00, umoden med 3cm. Hadde rier med 7-3min mellomrom frå 03 om natten -08:30 om morgenen, da satt jeg på stol med prekestol forran meg og pustet meg gjennom de. Telte mens jeg pustet. Anbefales. Mannen min låg i "verdens beste stol" i følge han selv og sov godt. Jeg ville heller ha han opplagt til senere enn våken der og da. Kl 08:30 ble jeg sjekket igjen, jeg var moden, men fortsatt berre 3cm. Då fikk jeg gå i badekar, noe jeg hadde skrevet ønske om i fødselsplan. Jeg satt i badekar i ein time, og riene ble sterkare.. de begynte å sette seg i hoftene og smerten gikk nedover i beina, de kom litt tett (hvert min)- men jeg duppet litt mellom hver ri. trøtt som jeg var. Smertene ble sterkere og jeg sa at "nå begynner det å bli skikkelig vondt, kunne tenkt meg den epiduralen no..." jordmor svarte at, "ja, vi kan tørke deg nå, så går vi inn på rommet og sjekker deg- så skal vi se om du kan få". Greit det. Jeg hadde ikkje før trådt ut av badekaret før det kom ei pressrie....! 3 jordmødre strømte til, jeg blei slengt på ein benk(seng).... og sjekka. Jordmor utbryter "10cm, full åpning, ingen tid til epidural, hun må inn på stuen nå!" På vei inn til fødestua (i seng kliss naken..) hadde eg 3 pressrier eg måtte puste meg igjennom, fikk IKKE lov å presse... enkelt lixom. Senga satt seg litt fast i ei dør (dødskult... hehe), og jeg blei lagt over i ei fødeseng... De sa hvordan jeg skulle ha bena, hodet og gav klarsignal. 3 pressrier og ungen var UTE!
LapScouse Skrevet 5. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 5. november 2008 Skulle skrive mer men trykket på en knapp... Må jo få legge til at det var en pitte liten skjønn jente som kom 2850gr og 47 cm. Hun spiste godt med en gang og er en liten superstar! Bilde for de som vil se: http://www.facebook.com/album.php?aid=172390&l=b6a14&id=764980183
Gjest Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Gratulerer så mye!! Du fikk en fødsel til å høres enkelt ut, nå gruer jeg meg litt mindre faktisk:)
:*lillefru*:har født*: Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Heisann Gratulerer så mye med den lille prinsessen....hun var nydelig, kikka på bildene som du har lagt ut ) Ønsker dere masse lykke til, storebror er vel kjempe stolt ) klem
jente08 og gutt12 Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 For en søt liten jente:) Gratulerer så mye.
siddismamma Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Guri for en drømmefødsel, og for en nydelig prinsesse. Kjenner jeg blir helt misunnelig. Gratulerer så mye!!
2SønnerSmå Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Gratulerer så mye med overstått fødsel og nydelig prinsesse =)
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Gratulerer! Du hadde ikke skrevet noe om mannen din? hehe rakk de/du å vekke han da :-)
LapScouse Skrevet 6. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2008 Skrev ikke noe om mannen min nei, hehe.. men han var der! =) Han fikk sove 3 timer lengre enn vanlig den morningen så han var godt opplagt! Nevnte heller ikke de fantastiske jordmødrene jeg hadde. Hadde en student som fulgte meg fra 07-14, som ikke viket fra min side et minutt. Hun var så perfekt! Og "hovedjormor" var helt utrolig profesjonell og flink og grei! Jeg var så takknemlig ovenfor dem og sa de hadde vært veldig flink Vi bodde på Barselloftet på Haukeland Hotell og fikk suuuper oppfølging!!! Til vi ble kastet ut.. av en ugle.. hehe. Men da var det fint å reise hjem!
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 7. november 2008 #11 Skrevet 7. november 2008 Så fantastisk!!! Gratulerar så mykje med jenta!!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 7. november 2008 #13 Skrevet 7. november 2008 Gratulerer så masse med flott fødsel og med den lille jenta:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå