Gå til innhold

LitenIda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du svarte på priser hos fysioterapeut.

Er det slik at alle skal ta samme pris hvis de ikke er private?

Og vet du om prisene har gått ned de siste årene?

Og...siden du er fysioterapeut;) Jeg har fått senebetennelse i skulderen, har hatt det i alle fall 1 mnd nå. Fikk votaren for en uke siden...uten effekt. Så nå må jeg prøve fysioterapi. Men...bør skulderen være helt i ro? Jobber i bhg, så kjenner jo det er umulig å ikke bruke den. Og selv småting gjør jo vondt, som f.eks skjære ost...

Hvor mange behandlinger er det vanlig å ha ved senebetennelse? Er vel gjerne veeeldig ulikt, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dersom man går til fysioterapeut med avtale og kommunalt ansatte fysioterapeuter skal en i utgangspunktet ta likt betalt, men som jeg skrev over så kan en putte ganske mye inn i en behandling som gir høyere pris, men det skal uansett ikke bli så stor forskjell. I utgangspunktet koster 30 min behandling med massasje og øvelser 105 kr, og det skal det gjøre overalt. Man skal følge taktsplakaten, den er ganske klar. Prisene har gått opp de siste årene, men det er snakk om bare 1-2 % i året. Men mulig at du har gått til en helt privat fysioterapeut tidligere da.

I forhold til skulderen din, du bør komme i gang med behandling ja, synd ikke legen din henviste deg med en gang, lettere å gjøre noe med da....men sånn er det som regel. Du bør ikke presse skulderen, men prøve å bruke den så normalt som vanlig (som du selv sa, du klarer ikke å unngå å buke den). Men ikke press deg før du har kommet i gang med behandling. Da vil fysioterapeuten du går til si mer hvordan du skal bruke den (egentlig vanskelig for meg å uttale meg når jeg ikke har undersøkt deg). Det er umulig å gi en pekepinn på hvor mange behandlingen en må ha uten å ha undersøkt deg.... beklager :)

Skrevet

Takk for svar...og jeg skjønner at du ikke kan svare konkret på mitt problem:)

Skal hente henvisningen i morgen, så får håpe jeg får en time så fort som mulig!

Skrevet

Du får ringe litt rundt og sette deg opp hos flere slik at du får time fortest mulig hvertfall :) Lykke til :)

Skrevet

men en annen ting også...;)

Kan jeg gå til fysioterapeut e en annen kommune enn den jeg bor i? Jeg jobber i en annen kommune, og det hadde gjerne vært lettere å gå der.

Har kanskje ingen ting og si,men...

Nå skal jeg ikke mase mer, hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...