Franz Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Pjokken har fått gult "verk" på det ene øyet,verket litt iløpet av dagen,men ikke såååå ille liksom.Kan dette være begynnelsen til øyekatarr? Er rød på det hvite i øyet,klør litt,men er så usikker om jeg bør ta han med til legen.... Ringte legevakt,de mente jeg skulle se det an,ofte at det gikk bort av seg selv bare man vasket med ren klut og vann???? Har alltid hørt at man bør få behandling jeg...
Marsipan❤grisen Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Ja, det kan være begynnelsen på øyekatarr. Hvis du ammer, så kan du dryppe morsmelk i øyet på barnet, det skal hjelpe. Jenta mi har akkurat hatt øyekatarr. Startet på morningen med litt verk i det ene øyet, som fort smittet det andre. Forverret seg utover hele dagen med masse verk, røde øyne, hoven under øyet med rød/lilla farge. Hun så ikke ut stakkars. Jeg dryppet øynene hennes rikelig med morsmelk mange ganger i løpet av dagen. Dagen etter var hun nesten helt bra, dag 2 var hun helt fin igjen Så var ikke nødvendig med annen behandling enn morsmelk her Vær obs på at det er veldig smittsomt.
Marsipan❤grisen Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Jeg vasket også øyet hennes flere ganger om dagen med bomull med lunkent vann, får å få bort gammel verk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå