-Hengebuksvinet- Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Jeg er ikke noen stor mattepersonlighet, men har nå fått æren av å ta hånd om en gruppe som sliter i matte. Dette er elever som man har store problemer med å få i gang med noe som helst, elever som helst sitter med hodet i hendene og bare venter på at timen skal gå forbi. (Eller da finner på andre og uønskede aktiviteter). Jeg får nå muligheten til å følge opp 3 elever, som er ekstremt umotiverte. En av elevene ligger sannsynligvis på 5 klassenivå, hva angår fagforståelse. En annen er veldig kvikk, og er i stand til å følge vanlig løp i matte. Men har begynt å få litt hull i kunnskapene, pga at hun har gjort lite eller ingenting så lang i år. Den tredje vet jeg lite om, men jeg vet at hun ikke er noe stort skolelys. Jeg vet hvordan jeg legger løpet sånn i grove trekk, men hadde blitt veldig glad for noen gode matteaktiviteter Som passer til en variert gruppe, og som kan være med på å skape motivasjon for faget.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Er det ikke litt dumt å legge ut så mye detaljer, og samtidig nicket ditt?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Håper du brenner for matematikk selv, flammer sprer seg. Det er veldig viktig at du tar et godt steg tilbake, slik at du får med deg helt grunnleggende ting. Små konkurranser enten med seg selv eller andre er alltid inspirerende. For de som liker teknikk. Sørg for å innføre kalkulator bruk så tidlig som mulig. Det er først og fremst interesse og indre styrte ønsker som skal drive de fremmover. Husk rosentalseffekten. Alle som ikke har et mentalt handikap kan bli gode i matematikk opp til et vidregåendenivå. Lykke til Mvh en som har Master i Matematikk.
-Hengebuksvinet- Skrevet 5. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2008 Jeg brenner for alt, eller det vil si det meste, i skolehverdagen. Er vel også derfor jeg nå tar på meg å følge opp denne gjengen, til tross for at jeg egentlig har fylt opp timeplanen. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå