Gå til innhold

Ang. 4. barnesykdom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som skrev i stad... ang 38.1 i feber...

Nå når hun la seg hadde hun 39 i feber! Men drev å hoppa i senga før hun la seg... Er det vanlig at den stiger så høyt bare pga at hun er aktiv da?

Hvordan ser utslettet ut?

Hun har ett veldig svakt utslett, faren mener han ikke ser det omtrent en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er fjerde barnesykdom så pleier feberen å gi seg etter tre døgn også får man utslett. Begge mine har hatt det og de hadde feber i nøyaktig tre døgn og deretter utslett.. Det trenger ikke å bli så mye utslett...

Skrevet

Lillebop sitt utslett var også helt lyserosa. Små prikker over store deler av ryggen ihvertfall, og litt på mage armer og bein. Helt til å begynne med var det bare jeg som så det, og måtte holde henne under lyset for at mamma og samboeren min skulle tro på at det var utslett der. Dagen etter var det blitt litt sterkere, men det var fortsatt veldig lyst rosa. Det virket ikke som om det klødde eller plaget henne på noen som helst måte.

Temperaturen stiger gjerne mot kvelden, og den kan faktsik stige ganske mye ved fysisk aktivitet særlig hvis man er litt småfebrilsk fra før av.

dersom hun fortsatt har feber i morgen ville jeg nok tatt en ny telefon til legen, men jeg synes symptomene og sykdomsforløpet du har beskrevet hittil ligner veldig på da vi hadde fjerde barnesykdom i hus.

God bedring til jenta di:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...