Holly❄️ Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Føler jeg aldri har nok energi... Har hatt det sånn siden ungdomskolen, og er så lei.. har tatt mange blodprøver og fått vite at jeg mangler bl. a jern.. tar jern i lengre perioder, men føler ikke at det hjelper i det hele tatt.Eneste som skjer er at jeg blir kjempehard i magen.. moro:( Hva skjer med meg?? Er så lei av og være sliten.. Trenger mye søvn også... enkelte fridager hvor mannen har kjørt ungene i bhg, kan jeg sove sammenhengende (fra jeg legger meg) i kanskje 12-13 timer.. og da er jeg akkurat like trøtt som før... BLÆÆÆÆ... Presser meg selv til og orke ting, så ting går jo rundt.. men har så veldig lite energi....
Poteto Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 vil tipse deg å gå litt turer.. å når du komme hjem fra turen så ikke sett deg rett ned i sofaen. gjør det som må gjøres, f.eks litt husabeid, ta deg en dusj ol.. kan og hende du mangler b12 vitamin.. er selv ganske sløv/trøtt av meg, vurdere å gå til legen men får aldri tid.. kansje du kan prøve det?
Holly❄️ Skrevet 5. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2008 har b12 mangel ja, men er allergisk mot injeksonene så jeg kan kun ta tabelettene, men de funker ikke.. er vel for lite for meg.. Så det blir en liten ond sirkel..
Poteto Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 har ikke legene noe alternativt enn rene b12 sprøyter da? hørt om det?
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Jeg kjenner meg SÅ igjen!!! Er som om du forklarer min livssituasjon her nå! Jeg kan også sove i 14 timer i strekk og være trøtt eller like godt 5 timer og være trøtt! Moren min har tatt fatt i dette for hun ser at det er like ille som det var på skolen (har fulgt meg så lenge jeg kan huske) Så jeg har bestilt legetime og skal dit i neste uke.. Snakka med nevrologisk poliklinikk på Ullevål sykehus og de sa jeg skulle få en rekvisisjon fra legen min, for her var det noe galt! Anbefaler deg og alle andre som sliter med for lite energi og stort søvnbehov til å kontakte lege og en søvn ekspert.. Dette sliter masse på meg i hverdagslivet mitt!
Holly❄️ Skrevet 5. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2008 nei, gud nå tenkte jeg på noe helt annet.... Trøtt ja..
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 MS er en dødelig muskelsykdom. ME er utmattelses syndrom
AnTiLoPeSvIn Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 hm nei? hehe. det er det ikke. det går for myalgisk encefalopati ,med andre ord, kronisk utmatelsessyndrom. er jo ikke sikkert du har det da,men burde virkelig ta dette opp med legen din. du kan lese mer omdette på me-forening.no
Holly❄️ Skrevet 5. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2008 ME: nedsatt korttidshukommelse eller konsentrasjonsvasker som gjør at man ikke makter det samme som tidligere sår hals ømme lymfeknuter muskelsmerter og betydelig økt muskeltrettbarhet leddsmerter uten hevelse eller rødhet over leddene en viss form for depresjon en ny type hodepine forandret søvnmønster og følelse av å være like trett når man våkner sykdomsfølelse mer enn 24 timer etter visse anstrengelser. DETTE ER JO LIVET MITT!!!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 5. november 2008 #12 Skrevet 5. november 2008 Sjekk ut forumet på www.menin.no
Poteto Skrevet 5. november 2008 #13 Skrevet 5. november 2008 da tar du deg rett å slett en tur til legen i morgen, be om en "hastetime" å ta med deg lista.. lykke til å håper det fikser seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå