Gå til innhold

Barnefar vil ha helgen sin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefaren til barnet mitt ønsker samvær med sønnen vår. Han er 10 uker gammel. Han ønsker å ha han hos seg og samboeren sin annen hver helg.

Jeg godtar samvær, men ikke uten meg. Jeg ammer jo. Han mener barnet kan få morsmelkerstatning hos han.

Kan han forlange dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan han ikke. Det er først etter at han har vært med deg og barnet noen timer hver uke på "bli kjent"-besøk, og barnet er over et år.

Skrevet

Tror faktisk ikke at bf kan forlange det før babyen er 1år. Mener det er det jeg har hørt. Kan jo høre med helsesøster eller familiekontoret??

Skrevet

nei nei nei, dette kan han ikke kreve. Bare tull! Kontakt familievernkontoret du, og bestill et møte for dere begge, evt. bare for deg. Tror dere trenger litt veiledning med hvordan dere skal legge opp samværet med et så lite barn.

Og jeg hadde selv aldri tillatt dette. Her begynte vi med overnatting da barnet var 1,5 år, og trappet det gradvis opp fra en natt til annenhver helg. Jeg tillot samvær og besøk fra bf så ofte han ville selv frem til dette. Så lenge du er klar på at du ikke vil hindre samvær, vil famvern.kontoret forsøke å tilrettelegge samværet så hensiktsmessig som mulig for barnet.

Lykke til, og ikke la deg overkjøre når det gjelder babyen din. Du føler seg hva som er riktig og galt i forhold til den.

Skrevet

Ikke så lenge barnet er 10 uker gammelt og du ammer.

Skrevet

Huff. Denne faren tenker dessverre hverken på babyen eller babyens mamma. Skamme seg skulle han. Du har retten på din side. En liten baby trenger mamman sin mye mere en pappan sin. Dessuten kan det ødlegge amming helt å gjøre flaske innimellom. Jeg gjorde det pga jobb og det var DUMT!

Skrevet

Jeg og eksen inngikk avtale om samvær annenhver helg når vår sønn var 4 mnd.Da stoppet ammingen pga for lite melk.Jeg var ung og dum og trodde rett og slett han hadde krav på det:(

Etter litt over to år endte vi opp hos mekler og da fikk vi faktisk KJEFT for å ha innført en vanlig samvørsavtale.Han mente at barnet var for liten til vanlig samvær.Og da var ungen over 2 år!!!!!!

Tror ting varierer fra mekler til mekler,men at DU har ting på din side i denne saken er ivertfall HELT klar!

Dette går bra:)

Skrevet

selvsakt kan han ikke få det! stå på ditt. i følge barneombudet så fraråder de regelmessige overnattinger borte fra hovedomsorgsperson før barnet er 1 år. og i følge familievernkontroet her jeg bor mener det at jo lenger man venter etter 1 år jo bedre for barnet (innen rimlighetens grenser natulig nok).

jeg har vært der du er nå. det er tøft mens det står på, men det tror jeg virkelig det er for begge parter.

lykke til!

Skrevet

Mitt råd til deg er å forhøre deg om hva barnefar har krav på FØR du inngår noen form for avtale. Jeg kan ikke tenke meg at han har krav på overnatting så tidlig. Barnet dier jo og er avhengig av mor.

Det er høl i huet å la babyen få morsmelkerstatning annenhver helg bare fordi barnefaren ønsker å ha babyen alene en hel helg.

Skrevet

det går på langt mer en mme eller ikke mme.

det går på barnets rett til å få tilknyttet seg sin hovedomsorgsperson og sitt hjem uten stadige avbrekk. babyer forstår ikke tid og husker bare et gjenomstnitt av det de har opplevd. det er veldig viktig for utviklingen at de har få og nære omsorgspersoner.

far og stemor må få bli omsorgspersoner, men da på barnets premisser i barnets hjem, rundt barnets ting og lukter og helst sammen mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...