Gulljnta Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Ble plutselig helt våt nedentil, bare rant ut en del væske, tror kanskje det kan være fostervann? Da jeg var på kontroll på mandag sa legen at vannet stod på spreng.. Er det farlig? er 40 uker imorgen
SokkeLaila Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Du skal kontakte føden om du tror fostervannet ditt har gått. Dette fordi det er økt infeksjonsfare for barnet om det er i livmoren i mer enn 2 døgn (ca) etter at vannet har gått. Om ikke fødselen har begynt innen en viss tid etter vannavgang, så vil du bli satt igang. Lykke til!
Gulljnta Skrevet 5. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2008 Det var ikke så veldig mye, men nok til at jeg måtte bytte truse. Detaljer ja
Fire småtroll Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Det er ikke farlig, det er en del fødsler som starter på den måten... Men du må ringe sykehuset, de vil antagelig ha deg inn til en sjekk. Som sagt før her vil de gjerne ha ungen ut innen et par dager etter vannavgang, så får du ikke rier selv det neste døgnet eller to vil du nok bli satt igang. Min første kom forresten på den måten, smålakk litt i noen timer med masse kynnere. Plutselig og med et splæsj kom det masse vann (bekk fra soverommet og inn på badet) og etter det kom riene for fullt.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Det er ikke akutt farlig å lekke litt vann, men det er jo ikke noe du bør gjøre over tid, for da kan det bli lite igjen der inne. Sist svangerskap trodde jeg at jeg lakk litt og fikk beskjed om å komme inn på kontroll. Det viste seg at selv om det kom både mye, blankt og tyntflytende så var det bare utflod. Dersom du er usikker så ringer du fødeavdelingen og spør dem til råds. De vet om det er noe som bør sjekkes eller om det bare er å vente tålmodig og se hva som skjer.
SokkeLaila Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Dersom du er usikker, så er det bare å ta en tlf til føden! De vet nok råd..! ..eller så kan du lukte på det selv; om det lukter sæd, så er det fostervann. Hvis ikke det var mye som kom + at det evt stopper opp, så kan det hende at det har gått hull i en lomme med vann. Altså at det ikke har gått hull på selve fostersekken -men det må JM på føden finne ut av..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå