Jente&gutt! Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Har ei som har hatt feber siden lørdag... Hadde jevnt ca 39.8 hele døgnet.. feberen gikk ned litt etter bruk av paracet. Hadde 40.1 på søndag dag, men ikke så aller verst form fordet liksom.. Dro på legevakta søndag ettermiddag, ble sendt på sykehuset.. Tok en del blodprøver der, og ble der over natta.. Crp 30.. Men var en del under referanseverdiene på en del av de andre prøvene!!! Skal ta nye om en uke. Ble sendt hjem mandag, hatt ca 38.5 i feber siden... Idag tidlig hadde hun ikke feber.. 37.5 Fått ett svaaakt utslett på ryggen og magen..... Skulle da tro hun har 4. barnesykdom.. Men nå i ettermiddag har hun hatt 38.1 igjenn. Er i tipp topp form egentlig... Hun har jo hatt mer eller mindre feber i 5 dager nå!!! Eller regnes 38.1 som feber??? Så vanskelig å vurdere... eller burde vi ta nye blodrpøver igjenn før det har gått en uke??
Jente&gutt! Skrevet 5. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 5. november 2008 skulle hatt no svar.................. håpe-håpe
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Barnehage i morgen er da helt uaktuelt? Kan ikke skjønne at det skulle være et alternativ engang. Hvorfor skulle du ta nye prøver? For å få vite om hun er frisk allerede? Om hun ikke har feber i hele morgen, kan du kanskje vurdere barnehage på fredag. Men jeg ville ha holdt henne hjemme hele uka når hun har vært såpass syk såpass lenge.
*gruffalo* Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 38,1 regnes jo som feber, ja... Men ellers kan det jo høres ut som 4.barnesykdom. Begge mine har hatt det, og begge var veldig fine i formen til å ha såpass høy feber. Men var gjerne litt lenge og ha feber???... Pleier vel bare ha det i 3-4 dager?
Synnøve_Solbakken Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Tror ikke du skal sende henne i bhg nei. Barn som har vært syke og ikke komt til hektene igjen, blir fort slakke igjen i bhg for tempoet er for høyt for dem.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Så høy feber så lenge høres veldig ut som den fjerde barnesykdom. Lille her hadde også litt lav feber etter at utslettet hadde dukket opp, men var feberfri dagen etter. Jeg ville nok uansett holdt ungen hjemme i morgen for å se an formen og å gi henne en sjanse til å komme seg litt på beina igjen.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Apropos antall dager med feber hadde jenta vår også feber i fem dager. På legevakta sa de at mellom to og fem dager var det vanlige.
Poteto Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 ikke noe barnehage på hun nei! er det egentli eit alternativ?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Jeg mener at ungen ikke skal i bhg i morgen uansett!!! Alltid en feberfri dag hjemme før bhg og når det i tillegg har vart så lenge og vært så høy feber så er det egentølig ikke noe å tenke på engang. Har ikke noe å si om dere tar ny blodprøve heller, synes jeg =))
Jente&gutt! Skrevet 5. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2008 Nei, hun skal ikke i barnehagen.... Blir hjemme... Men synes dere dette høres ut som 4. barnesykdom da? Feberen har steget til 39 igjenn nå... synes dte er litt rart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå