Gå til innhold

HVORDAN VIRKER VASKEMASKINEN MIN??? (Electrolux)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en vaskemaskin her (nettopp flyttet inn i ny leid leilighet) som det ikke eksisterer noen bruksanvisning til - HJELP!

(nytter ikke å spørre eier av leiligheten, hun har ikke peiling...)

Det eneste jeg kan fortelle om maskinen, er at det er en Electrolux, modell EW 1105 F (altså ikke av aller nyeste modell),

og den har 2 vriknapper: én som viser grader, og én med bokstaver, hvorav bokstavene videre er delt inn i ulike fargesoner... (A-D er blå, F-M er blå, osv...)

Noen her som har en tilsvarende maskin, som kan fortelle meg hva de ulike bokstavene står for? FRYKTELIG frustrerende ikke å kunne vaske klær når maskinen står der, rett foran meg... ARGH!!!!! :o(

Håper noen kan hjelpe meg....!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

C 60 - vanlig vask til håndklær, sengetøy og det meste av babytøy osv.

C 40 farget c 40 til hvitt - vanlig vask til annet tøy

J 30 bruker jeg til ulltøy

:-)

Skrevet

Du er en ENGEL!!! Virkelig!!! Du har herved reddet dagen min - uka mi - KLESVASKEN MIN!! Hehe.. ;)

Men kan jeg være så frekk å spørre deg om en skikkelig stor tjeneste til? Har du sjans til å sende meg hele anvisningen? Så kan jeg skrive det ned og feste på maskinen (så nestemann som skal leie her har den).....og så jeg vet hvordan jeg skal velge finskjorter/duker....kokvask (95grader) osv.....

VET det er mye å be om...men du hadde virkelig vært en KNUPP!!! :-D

(jeg er vaskoman....takler dårlig å ikke ha denne bruksanvisningen...)

Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe:-) :-)

Bruksanvisningen tror jeg faktisk ikke at jeg har lenger!! Maskinen er rundt 10 år gammel.

Men kanskje det går an å sende en epost med hva maskinen heter til Electrolux, og så få dem til å sende deg en kopi? Tror kanskje at en del slike firmaer har bruksanvisningene på nett også? Verdt å sjekke i hvert fall. Jeg skal dobbeltsjekke og lete ekstra godt etter vår også. Finner jeg den, skal jeg med glede sende deg en kopi:)

Skrevet

Ps. Skal du kokvaske noe, bruker du C 95.

Ellers bruker de to midterste knappene på den raden med knapper å være dyttet inn her, da står den på slik sparevask slik at den bruker mindre vann og slikt (miljøvennlig osv.).

Skrevet

Nå fant jeg brukeranvisning på nettet - men tusen, tusen takk likevel!!!

:D:D:D:D

Der var uka redda!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...