Gå til innhold

Hva har dere fått hos svigerforeldrene og foreldrene til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi fått bilsete+base+vogn til å feste bilsete på hos foreldrene mine. Samt arvet seng og diverse møbler som jeg har pusset opp og satt på det kommende barnerommet + vognteppe og klær.

Hos sivgers (har dobbelt opp med de da) har vi fått stelleveske (svigerfar og hans nye kone) og hos svigermor fikk vi en vognpose som ikke egner seg til baby på denne årstiden....+ diverse klær...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda ett av disse smålige utakknemlige innleggene.

Har fått sååå mye fint hos mine foreldre, mye mindre hos svigerforeldre...

Vel her er det sånn at for mine foreldre blir dette 2. barnebarn, søsteren min har en unge på 2 år, min første..

hos verdens beste svigerforeldre blir det barnebarn nr 8

Sier seg selv selv at det kan bli en liten forskjell da?

Forventer egentlig ikke å få noe.. Selv om det har vært veldig bra fra begge sider.

Skrevet

fikk 10 tusen av svigers :) de ville egentlig kjøpe vogn, men jeg kom de litt i forskjøpet.. så kommer det masse mer småting sier de :) så de satt jeg rett inn på en buffer til neste år :)

av mamsen så har hun strikket en kjeeeempeeenydelig hentepose i ull og sånne tøffe knapper i tre :D såå fin :):) så har hun strikket et utrolig deilig pledd til vogna.. som er i ull og noe veldig mykt og godt noe (litt fluffy, men løsner ikke så baby setter det ikke i halsen eller noe)

så skal hun strikke mer da..

blir så glad for alt :):)

Skrevet

Her er det første barnebarn på begge sider!

Svigermor har ikke dårlig råd! Så skulle hun strikke et fint pledd som jeg gleda meg til. Vel, det fikk jeg igår og det var strikket helt vanlig hele greia i beige farge, noen huller og skjøter her og der (og hun kan faktisk strikke) og fullt av hundehår...men det var vasket da...ehhhh

Blir litt sur ja!

HI

Skrevet

Av svigers fikk will 5ooo til dåpen + sølv skjeer med gravering.

Trå traktor med henger,to bilstoler,strikka tøy,og leker.

Og svigermor har flydd ned fra nord norge flere ganger for å passe han ,mens jeg har vært syk.

Skrevet

Men hvorfor skal de gidde å gi noe? Vognpose kan ikke brukes nå, teppet er strikket feil. Høres ut som om det skal litt til før du blir fornøyd med det du får fra den siden...

Dere har jo ikke KRAV på å få noe..

Mine foreldre er skilt, og min far er litt "vimsete" på slike ting, bursdager o.l. Glemmer.

Men, gamme sjømann som har er er det bare sånn han er. Min mor pleier noen ganger å si hva han bør gi, eller kanskje han spør henne..

Vi har ikke fått noe fra han enda. Tror vi kommer til å få penger, (han har nevnt det) men om han glemmer det, så.. tja, er hans penger, blir ikke fornermet, hverken sambo eller jeg. Han klarer seg godt og vel så det. Vet han gleder seg masse til ungen kommer og det holder for meg.

Når det er sagt kjører han gjerne 10 mil hver vei for å hjelpe som med å pusse opp, bygge veranda, tja hva som helst...

Skrevet

Av svigers fikk vi strikket hentesett, strikket teppe, litt forskjellig h&m-klær, strikket sokker, en gammel kommode og et gammelt skap.

Av pappa fikk vi penger til halve barnevogna og litt klær. Og pappa kjører mer enn gjerne 3 mil hver vei for å passe babyen 1 time hvis jeg trenger søvn, og har kjørt 3 mil hver vei for å kjøre meg og babyen på en bursdag. Han hentet også seng og bilstol for oss, som det tok 3 timer hver vei å kjøre til :)

Vi setter mye større pris på gode råd og tjenester enn penger og ting :) Fine møbler og klær overlever vi uten, men gode råd er noe vi har bruk for stadig vekk!

Skrevet

Pappa og kona fikk vi 10 000,- for idet hele tatt å få barn.

Mamma og mann fikk vi div utstyr for 10-12 000,- + masse klær, hjemmestrikket og kjøpt.

Av svigerforeldre fikk snuppa en sparkedress. ja 1 sparkedress.

Skrevet

Jeg vil ha,jeg fikk ditt.Jeg fikk ikke sånn,er det dårlig.De kjøpte ikke noe til den å den,bla bla bla....

Vi fikk sånn,ååå fikk ikke dere sånn.Vi fikk ånn,og litt mere enn dere.

Herremin,hva med kjærlighet og omtanke,meeeeeeeeeeeeeeeere enn nok for min del.

Når jeg ble gravid,så satt ikke jeg å dag drømte om alt vi skulle få,og når vi fikk barnet så satt jeg ikke å ventet på at folk skulle komme med ting.Hva er det med folk,er sånt syyyykt viktig?

Skrevet

Forventet ingen ting ! Jeg kjøpte ting brukt og de satte penger på konton min.

farmor til snuppa har vi sett 2 ganger på 5 år, så der er ikke interessen stor. Mere opptat av de andre barnebarna.

Skrevet

Leser litt nedover her og må nesten si jeg blir litt.. hmm.. tja, sjokkert. Er det virkelig vanlig at foreldrene deres gir tusenvis av kroner og dyre gaver? Har aldri vært vant med sånt jeg. Har ei stor jente og venter ei lita. Til den store kan jeg ikke huske å ha fått noe spesielt.. selvsagt litt arvede klær (da jeg har ei lillesøster på 13) og ting de skulle kaste. Andre besteforeldre har ikke jenta mi, da min mor - og hennes besteforeldre på farssiden døde lenge før hun ble født.

Nå har jeg 9 uker igjen til neste fødsel og har ikke fått noe av min far. Hans samboer ble bestemor i mai, og den gutten har fått utstyr i bøtter og spann vet jeg - men det er av min "stemor".. Til meg har hun i grunnen bare sagt: "Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke fjernet barnet, angrer du ikke"?

Så svaret på spørsmålet: IKKE EN DRITT hehe.. :) Men jeg er voksen og tjener egne penger - kjøper det som trengs selv!

Skrevet

Jeg forventer ikke at foreldrene våre omtrent skal ta seg av alle utgifter for vårt barn. Vi har penger nok til og kjøpe det vi trenger til vårt barn. men ønsker de og bidra litt med klær eller utstyr så er det selvfølgelig bare koslig.

Jeg hadde satt av 6000 kr til ny vogn, da mamma og pappa plutselig kom og gav meg disse pengene i handa, ble jo glad;) Så da satte jeg de pengene jeg hadde spart på en sparekonto til barnet.

Ellers så har mine foreldre mye bedre råd en svigers men mine foreldre har også 5 andre barnebarn, så hadde blitt mye penger om de skulle gitt presanger for 10-15000 kr til vært barnebarn.

Selv om vi får dyrere presanger av mine foreldre som ny bilstol, og reima dress så er ikke dette noe jeg forventer i det hele tatt.

Svigers har ikke råd til og komme med masse dyre presanger, men de er flinke til og stille opp, sitte barnevakt ol. Får også småting som en ny pysjamas eller ullsokker eller ei søt hjemmestrikket hue;) setter stor pris på slike gaver.

Skrevet

Vi har vært så heldige at vi har fått en del av svigers og mine foreldre. Det er vi veldig takknemlige for - det er jo ikke noe vi forlanger. Det meste har vi kjøpt selv - vi tjener jo godt.

Dersom jeg blir bestemor skal jeg være like gavmild som mine foreldre og svigers. :) Det er gøy å kunne gi dersom man kan.

Det kan jo for svarte ikke være feil å gi gaver når man får et nytt familiemedlem!! Det er jo FAMILIE og man støtter hverandre på alle måter man kan - selv om det er materielle ting.

Skrevet

av svigermor fikk vi en body. av mamma fikk vi 1500kr. så svigers er vel ikke den mest gavmilde for å si det sånn. ikke gidder hu å stille opp som bestemor heller. å min mor bor så langt unna. så er litt skuffet over henne jeg ass. må vel være lov i blandt det vel.

Skrevet

Hmm. Hva skal jeg si. Jeg har kjøpt alt jeg trengte til småen. Å da mener jeg absolutt alt. Jeg er alene, men forventer slettest ikke at noen skal kjøpe ting til småen for meg.. Ikke krever jeg noe heller. Besteforeldre på begge sider er kjempe glad i gutten, og det er vel det som betyr noe?

Jeg er heller kjempe stolt over meg selv som klarer meg så godt som jeg gjør, selv om jeg ikke har verdens beste økonomi.

Selvsagt setter jeg stor pris på om de kommer med en liten ting utenom spesielle anledninger, men er og veldig sta og vil helst klare meg selv :-)

Skrevet

Vi har ikke fått vår lille skatt enda, så det er vel ikke normalt å ha fått alt lenge før.. ;)

Men hos foreldrene mine har vi fått bilstol med base.. pluss at de skal kjøpe voksipose.. vi har også allerede fått et sett med babyklær..

Mamma skal også sy nytt trekk til en kurv vi har etter den kommende pappa..

Skrevet

Til førstemann fikk vi en kjempefin vinterpose + lekegrind av svigers. Fikk også litt klær i barselgave med begge ungene. Mamma strikket babyteppe og kjøpte klær, sengetøy, kluter, bamser, leker ++ Hun og pappa shopper fortsatt masse klær både til eldste og yngste. Svigers kommer også med litt innimellom, men tar ikke like mye av på den fronten :-D Både mamma og svigermor strikker litt til dem. I tillegg har besteforeldrene spyttet i litt til bilstol.

Kjempeglad for den hjelpen vi har fått fra besteforeldrene, både ting de har gitt oss, gangene de har vært barnevakt og for at de har et så godt forhold til barnebarna sine. Tid, kjærlighet og oppmerksomhet er gull verdt, og mye viktigere enn hva de gir av ting og tang. Det er utrolig godt å se gleden i øynene til ungene når de treffer besteforeldrene, og kjærligheten lyser sterkt tilbake fra besteforeldrene også :-) Tror jeg har vært heldig både med foreldre og svigerforeldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...