Gå til innhold

Hvordan komme gjennom første trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 4+5. Jeg føler hele tiden at mensen kommer.

Jeg har vært mye kvalm de føste dagene, men i dag har det ikke vært så ille. Jeg er trøtt og føler meg sliten. Kan sove par timer på ettermiddagen uten problem og i tillegg sove om natten.

Hvordan komme gjennom første trimester?

Flere som synes det er lange dager og det igjen gjør at en ikke helt klarer å slappe av?

Gode råd for å få tiden til å gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, føler det samme:) Er 4+6 her da:p

Jobber heldigvis 6 dager i uken, så dagene i seg selv går fort, men hvis jeg sitter å fokuserer på tiden går den enormt sakte.. er bare å tenke på andre ting, da raser som regel tiden forbi:) Går nok fort frem til sommeren:) Bare virker så uutholdelig lenge akkurat nå

Skrevet

Jeg har blitt sykmeldt, da legen mener jeg skal ta det helt med ro. Leser bøker og sitter foran pc'en og tv'en.

Har vurdert om jeg skal begynne å strikke, bare for å ha noe å henge fingrene i.

Er det vanlig å føle at mensen kommer?

Jeg har mer utflod / seigt slim nå en før jeg ble gravid. Så det kan være det som "narrer" meg.

Skrevet

Jeg har det akkurat som dere.

Er 7+2 og formen er på bånn.

Våkner kvalm og legger meg kvalm.Er trøtt og sliten hele tiden.Også får jeg slike Bl trykksfall.

Ble 100% sykem denne uken.klarer bare ikke jobbe nå.Jobber i butikk,og er alltid alene på jobb.

Håper formen tar seg opp.

Utrolig slitsomt når man har en på 3år som og krever sitt.

Konstant dårlig samvittighet for henne stakkars:(

Skrevet

Jeg er på toaletten 2 til 3 ganger hver natt. Sover godt om natten. Er trøtt og lite opplagt om dagen. Føler jeg bare sitter å sløver i en stol.

I dag våknet jeg sikkelig kvalm. Klarte nesten ikke å få ned frokosten. Kvalmen ga seg ikke før jeg hadde sovet nesten 3 timer på sofaen.

Akkurat nå så er jeg veldig uggen i kroppen.

Lykke til alle sammen!

Håper vi får en fin første trimester, selv om det går tregt.

Skrevet

Kjenner også at jeg sliter litt denne gang.Er svært kvalm og trett, har to små hjemme med meg på dag tid (2 og snart 4 år).Jeg jobbr 50% på kvelden som hjelpepleier.Sliter meg gjennom vaktene, ser ikke frem til arbeids helg akkuratt.. Men vil ikke at jobben skal vite om graviditeten helt enda, så jeg vil ikke sykemelde meg.Men går nok over når jeg kommer i 2 trimester, har gjort det de andre 2 gangene..Er 5+6 Har egentlig ingen gode tidsfordriv råd desverre=( Lykke til..

Skrevet

Jeg følte også at mensen skulle komme hele tiden den første perioden.. Mensmurringer hver dag, og ganske mye.. Ikke særlig vonde, men ofte.. De går over om ikke så lenge;) Utfloden er forferdelig.. Jeg har masse utflod som lukter grusomt.. Bruk truseinnlegg og vær nøye med hygienen nedentil.. Det hjelper!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...