Gå til innhold

Aldersbenevning på barna våre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i all verden kan du si at 0,5 ikke er en halv!??!?! Hallo??? 10-tallssystemet og kalenderåret kan ikke direkte "oversettes", det er nettopp derfor dette blir så feil å si f.eks 2,9 år!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva sier du da når barnet ditt er 2 år og 9 mnd??

Skrevet

Jenta mi er 35 uker hun da! ;) hehe.......... ;) Inni sin 36 uke, så hun er vel 35+1 idag da! ;)

hahahahahahahaha!!! ;)

Skrevet

Da er det 2 år og 9 mnd!

Du kan jo dele alt i 0,5 - om det er 1 meter, 14 km eller snakk om å være f.eks. 3 år. ALT kan deles i en halv eller "halvpart" om du vil (0,5) og det ER en halv uansett hvordan du vrir og vender på det. Hvor MYE den halve er varierer:

I en meter er 0,5 m (en halv meter) 50 cm

Halvparten av 14 km er 7 km

Halvparten av 3 år er 1,5 år (men det ble vel kanskje litt vanskelig?...hehe.. ett og et halvt år!)

...og i et år er en halv 6 mnd

0,5 år er ALLTID 6 mnd, fordi et helt år, altså 1 av et år er 12 mnd, og halvparten av 12 er 6!

Det kan du ikke bestride.

Skrevet

Hm....er hun da 4 mnd Gjertrud? Eller 1 år og 3 mnd? *forvirra*

hehehehe...

Skrevet

Forresten mamma`n t knuppisene, hvis du skal ha det korrekt, så er 2 år og 9 mnd 2,75 år.

Skrevet

Å kjære min... at det skal være så vanskelig. Er helt sikker på om at du legger godviljen til så skjønner du at 4,8 er det samme som 4 år og 8 mnd. Bare for å slippe litt å skrive det da vet du..... kan bli noen i løpt av dagen.

og tusen takk for litt mattekurs.....viste ikke at 0,5 var en halv meter jeg......Ehhh...

men er ganske sikker på at 6 mnd er et halvt år, og om jeg skriver 2, 6. Så mener jeg et barn på 2 og et halvt år...

Skrevet

Mulig dere syns eller mener det bør være sånn, men det er direkte feil, og kan meget vel misforstås. 4,8 er ikke det samme som 4 år og 8 mnd.

Case closed.

Når du finner et system som er RIKTIG så skal jeg bli med på det :o) Inntil det skjer får vi bare være enige om å være uenige, bortsett fra at jeg vet at jeg har rett og at du tar feil ;o) Man kan ikke synse om ting som er direkte feil.

Nattinatt! :o)

Skrevet

*flire*

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Når ungene er over 2 år, synes jeg det blir for dumt å si måneder. Vi bruker også betegnelser som 2,11 på barn i barnehagen, men det er kun til internt bruk og alle vet at det betyr 2 år og 11 måneder, og 2, 5 betyr 2 år og 5 måneder. Men om noen spør oss hvor gamle de samme barna er, ville vi antagligvis svar "nesten 3 og 2 1/2".

Hvorfor vi i barnehagebruk sier 2,11 i stedenfor 2 år og 11 måneder? Fordi det er mye kortere å skrive!

Skrevet

Jeg sier halvannet år etter fylte 18 mnd... før det sier jeg mnd (for der er hver mnd så forskjellig synes jeg) men fra da til 2 og 3 så sier jeg år og ikke mnd...

Enig med at det kan virke som de vil at barna skal virke mindre enn de er... =))

Skrevet

Det er faktisk sant som mamma`n t knuppisene sier. Dette lærer man på førkolelærerutdanningen og det er de frerreste barnehagene som ikke gjør det slik, jeg har ihvertfall ikke hørt om noen.

Skrevet

Jeg sier 2 år og x antall mnd. Er ett hav av forskjell på en på to år og 1 mnd og en på 2 år og 11 mnd. Vanligvis.

Skrevet

Merkelig det der. Møtte en mamma en gan som hadde en sønn som var 23, 5 mnd. Måtte faktisk tenke meg om før jeg fant ut at han var 2 år om 14dager. Utrolig vanskelig og fordummende (av barnet) måte å si det på.

Min sønn var x antall uker til han var ca 3 mnd, deretter var han x antall mnd til han var ett år. Så ble han ett år og èn mnd, ett år og 2 mnd osv. Nå er han 6 år, 5 mnd, 23 timer og 49 minutter. Eller 2346 dager om du vil. Eller 335 og en halv uke. Eller 77 mnd og èn dag.

Anbefaler denne: http://www.timeanddate.com/counters/customcount.html

Skrevet

Jeg kommer til å bruke mnd på gutten min frem til han er nesten 2 år, men det er fordi det er ganske stor forskjell på mnd frem til de er nesten 2 år:) Men jeg synes å si 27 eller 33 mnd blir for dumt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...