Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg har vært veldig flink på matfronten i dag. Jeg har nemlig laget fiskesuppe fra bunn og bakt rundstykker, sånn passelig stolt av meg selv da suppen smaker godt og jeg aldri har laget fiskesuppe fra bunn før. Jeg hadde ikke fløte så jeg brukte ikke h@ppy sin oppskrift. Det får jeg gjøre en annen dag.

*Klappe seg selv på skulderen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klapper deg på skulderen jeg også.

hvordan laget du fiskesuppe? jeg laget fiskegrateng på mandag (sitter og spiser rester nå) og tenkte jeg kunne nok laget fiskesuppe omtrent på samme måte..bare laget det litt mer flytende og ikke hatt makaroni i..

Skrevet

Smør (nok til å fukte hvetemelet), 3 ss hvetemel som skal blande seg fint og frese litt(!). 5 dl melk, vispe for harde livet og koke i 5 minutter, spe med 5 dl vann og 2 fiskebuljong.

Ha i ønskede grønnsaker. Jeg hadde gulrøtter, poteter, blomkål, purre og persillerot.

Ha i ønsket fisk. Jeg hadde ørretfilet og torsk og reker ved servering

Rundstykker og smør ved siden av

Skrevet

hehe.... smake like godt med "vanlig" hvit saus opplegg...:)

Men det ER nydelig med hjemmelaget fiskesuppe, og jeg tror det finnes like mange varianter av det, som mennesker i Norge:))

Skrevet

Ja da blir det jo noe av det samme.. Jeg laget en tykk hvit saus, så vispet jeg inn to egg (vet ikke hvorfor jeg hadde i egg, fikk det bare for meg at det burde jeg ha i). Så hadde jeg i gulerøtter, purre og sellerirot, så fisken. Jeg hadde torske fileter. Så hadde jeg i makaroni. Blandet alt sammen godt. Helte det i en ildfast form, hadde ost på toppen og inn i ovnen.

Så jeg laget jo sause tykk, så hadde jeg laget den tynnere med mer vann i hadde det nok blitt en god fiske suppe. Det skal jeg jammen meg prøve en dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...