~sjiraff~ Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Kommer det plutselig mange på en gang? Skrev innlegg her i dag tidlig om at jenta mi hadde fått noen prikker på knærne. Nå har hun også en under haka, en under nesa, og jeg synes jeg ser antydninger til flere på hendene. Er det sånn at da man får mollusker så kommer det plutselig mange på en dag? Dessuten tipset en venninne meg om en slags krem på helsekost som tok knekken på disse i løpet av noen uker. Noen som vet hva den heter og har samme gode erfaring?
to jenter og ett gull i magen Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 jenta mi på 3 har hatt masse av de. begynte under armen. jeg fikk beskjed av lege at de går over av seg selv innen to år. var ikke noe og gjøre annet enn og smøre på noe jeg ikke husker når de ble betente. nå er hennes nesten bort. ikke ett år siden hu fikk de heller:) men han sa og at mollusker ikke kommer på hender og i ansikt. ikke vet jeg. eldste mi hadde vorter og de kom det masse av på hender og i ansiktet.
~sjiraff~ Skrevet 5. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2008 Her er forresten link til bilde, selv om det er nok litt vankelig å se på de små bildene her. http://www.dinbaby.com/content/view/imageingallery/542922
to jenter og ett gull i magen Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 ligner litt på de hun minste her begynte med...
~sjiraff~ Skrevet 5. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2008 De kommer hvertfall i ansiktet. Onkelungen til min samboer hadde mollusker i flere år. Og han hadde mye i ansiktet.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 kanskje han sa det var sjelden i hender og ansikt.. husker ikke jeg. men de går ihvertfall bort av seg selv:)
Synn(d)e Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Her kan du lese mye om det http://www.barnetmitt.com/barnetmitt/innhold/barnets_helse/mollusker_hos_barn I tillegg har jeg hatt god erfaring med å smøre på en dekkstift fra BodyShop av merket TeaTreeOil (staves sikkert ikke slik....;-))
~sjiraff~ Skrevet 5. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2008 Dekkstift? For å tørke ut eller skjule? Takk for link:o)
Synn(d)e Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Ikke for å skjule!! Haha! For å tørke ut + at den inneholder noe greier jeg ikke husker detaljene rundt. Det fungerte på dattern min :-)
~sjiraff~ Skrevet 5. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2008 Hehe... begynte å lure siden var dekkstift )
kleenex Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 hei mini fikk det i sommer, av sin kusine som hadde masse, det er derfor jeg er sikker på at det var det. Den ene var også ferdig å så ut som mollysker gjør. den dagen jeg ble sikker på at det var mollysker leste jeg et tips i foreldre og barn. Der stod det at de hadde fått rådet av rikshospitalet. Det er en krem som heter inotyl og den får du kjøpt på apoteket. Jeg hadde den fra før, for den er veldig fin på utslett og bleie utslett/ sårhet. Mini sine molysker var borte innen et par uker og han har ikke fått nye.
~sjiraff~ Skrevet 5. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. november 2008 Oi, ja den har jeg kanskje liggende om jeg ikke har ryddet litt for mye da vi flytta. Bare smurte den på prikkene så forsvant de? Er fortsatt litt usikker på om det er det. Synes egentlig at de tre tydeligste prikkene på ene kneet er betydelig mindere nå... Så får se det an til i morra. Er det likt da skal jeg kjøpe inotyol om jeg ikke finner den gamle.
*gruffalo* Skrevet 5. november 2008 #13 Skrevet 5. november 2008 Ser på den ene linken, og her står det at du kan svise på de for å få de vekk. Men ei jeg kjenner gjorde det på dattera si. De forsvant etterhvert, men dattera har store søkk etter molluskene. Så da er det gjerne bedre å ha de noen mnd lenger enn å ha arr etter de mange år eller resten av livet...
2nj♥ Skrevet 5. november 2008 #14 Skrevet 5. november 2008 Gutten min har hatt det i over 1 år. Begynte under armene og spredte seg til brystet og armene. Ikke hatt andre plasser. Nå er det kun noen få igjen. TeaTree-olje skal hjelpe. Ellers så forsvinner de av seg selv, men det tar lang tid....og de smitter rundt på huden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå