Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Noen som har råd?? De er veldig såre, og vondt før snuppa får skikkelig tak ved mating.. Er også veldig røde, men ikke blemmer eller blod som det var første 4 dagene etter fødsel.. Det vil liksom ikke gå helt over....Har prøvd pureLan, men glemmer å smøre, og synes ikke det hjelper så veldig heller....
trompetisten Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Lana Brystvorte Krem! Den funket veldig godt på meg. Kan smøres rett på sår og sprekker. Trenger ikke å vaske av før amming.
line_n & sara Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 jeg blei skikkelig sår, jeg også! brukte albueskjell (fra apoteket) og dette fungerte som en beskyttelse når jeg holdt på med andre ting enn å amme (ble som to små hjelmer!) men brystvortene holdes fuktige hele tiden, og får ikke luft, og det er ikke bra i lengden. jeg fikk råd fra ammeveilederen på helsestasjonen om å bruke avent melkeoppsamlere, i den pakken er det både melkeoppsamlere og noen "hjelmer" med luftehull, bytt på å bruke de og skjellene, siden de fra avent bare skal brukes i en halvtime eller så om gangen, siden de legger press på melkekanalene. jeg måtte rett og slett ta en ammepause i to dager, hvor snuppa fikk mme, og jeg måtte la puppene hvile! håndmelka meg de dagene, ble fraråda å pumpe meg fra ammeveilederen, siden dette legger stort press på brystvortene. hør på hs om de kan se på ammeteknikken din, de så på min amming, og fant ikke noen grunn til at jeg ble så sår, men oftest er det babyen som suger feil. når du legger barnet til, ta tak i bekhodet og "dytt"/hjelp babyen langt inn på puppen, slik at h*n kommer langt på! hs kan sikkert vise deg dette, jeg ble iallefall forfjamsa over hvor hardhendt jeg syntes min ammeveileder var da hun viste meg dette trikset! mitt aller beste råd, er å snakke med hs! trill innom de i morra! de hjalp meg masse, tok bakterieprøver av sårene etc, jeg endte opp med å bruke ammeskjold i to mnd, og siden har amminga gått som en lek! lykke til!!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2008 Oi! Her var det masse tips! Skal kjøpe skjell i morgen tenker jeg..=) Har slike melkeoppsamlere når jeg tenker meg om, men har ikke kommet på at de kan hjelpe=P Hmm...Sopp tror jeg ikke det er, for da hadde det smittet vesla for lenge siden... Og hun har ikke noen ting i munnen sin... Ammeskjold har jeg også kjøpt nå, men hun spiser så lite da synes jeg, så bruker de bare litt nå og litt da...Vanskelig dette=P
integra Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Du kan forsøke med en meget bra, naturlig hudkrem som heter Egyptian Magic - den er basert på bl.a bivoks. Gir meget rask og god effekt på bl.a. sår og øm hud på og rundt brystvorten. Er helt ufarlig og velsmakende for babyen da den kun inneholder produkter av honning. www.egyptianmagic.no Lykke til!
Misti Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde stor sår på brystvortene og de på sykhuset tipsa meg om og legge ungen i tvillingstilling og det gjorde underverkte. såra grodde og nå er det ikke no problem lenger... =)
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Men barn under 1 (?) år skal vel ikke ha honning? Og da ei heller produkter av honning... ? Eller driter jeg meg ut nå, hadde aldri tort å bruke dette midlet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå