Jente2011 Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 har kjent meg opp retten til foreldrepenger, men får ikke så alt for mye i måneden.. sitter med helt ny leilighet som jo må betales på hver måned. Har en vaskejobb utenom den vanlige jobben, er det lov at jeg fortsetter i denne etter at baby er født? Jobber ikke så mye 15-20 timer i måneden, men di ekstra pengene kommer godt med:) Tenker siden jeg egentli er i permisjon.
Lykke X 4 Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Jeg tror ikke du kan jobbe når du er i permisjon. Dessverre.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Nei, det er ulovlig å jobbe i permisjonen.. Vet om fler som gjør det, men da får de ikke lønna før etter permisjonen er ferdig, sammen med den vanlige lønna..
Gjest Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Nei, da må du vel ta ut graderte foreldrepenger, og det blir jo litt meningsløst i ditt tilfelle da utbetalingene forkortes og permisjonen forlenges tilsvarende den prosenten du jobber. Men om denne ekstra vaskejobben er "hvit" så skal du ha permisjonspenger av den også.
Fire småtroll Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Ta en prat med nav, det er nemlig lov å jobbe i permisjonen, men det er ikke lov å få penger fra både nav og arbeidsgiver for samme dagen. Du må oppgi de dagene du jobber, da får du ikke foreldrepenger for de dagene, du forlenger permisjonen med tilsvarende mange dager. Mannen din kan også ta ut gradert pappaperm, hvis han f.eks fordeler sin permisjon med å ha fri en dag hver uke eller annenhver uke har du lov til å jobbe de dagene han har fri også får han penger fra nav de dagene du jobber.
Aprilmamma Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Hvis lønnen fra vaskejobben er med i beregningsgrunnlaget for foreldrepenger kan du ikke jobbe samtidig med at du mottar foreldrepenger for denne. MEN du kan velge å fortsette i jobben og bli trekt av nav for de dagene eller timene det gjelder (eller man forlenger vel bare perm-perioden litt?) pga skal ikke jobbe samtidig som man har perm-penger(samme dager/timer). Ble litt rotete dette:-) Jeg skal ha perm fra jobben, men jobbe litt i en annen jobb samtidig som jeg skal ha permisjon og får utbetalt foreldrepenger. Har snakket med nav som sa at dette var helt ok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå