Endelig mamma! Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Var på seksukerskontroll med datteren min i går, og barnelegen var mildt sagt ukoselig. Han holdt en tale om at jeg måtte sørge for å få nok søvn, men det er ikke så lett når man ikke har noen til å hjelpe seg. Videre kjeftet han på meg da jeg fortalte at jeg ammet rundt hver 2. time om dagen pga lite melk, og at det var som å be om og få sopp og betennesle. Han sa også at det "var mitt ansvar som god mor" å ikke la henne sovne ved puppen, ammingen skulle maks ta 20 min, 10 min på hver pupp. Er det så ille å la en seks uker gammel baby sovne ved puppen da? Eller er jeg bare hårsår?
Sånn kan det gå Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Gi F i det legen sa du. Du gjør ikke noe feil. :-)
It's all about me Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Ja stakkar mine to barn for da er jeg en jeg elendig mor i følge den legen. De har begge sovnet masse ved puppen og ammet har jeg gjort oftere enn hver andre timer de første månedene. Det har de fått styre selv. Resultatet har da blitt masse melk på lager og 2 fornøyde barn som har sovet hele natten fra de var rundt 2 mnd. Og når det kommer til tilstanden på puppenen mine så har jeg aldri vært sår eller hatt noen brystbetennelse. Så bare fortsett som du gjør du, så små kan de få lov å styre måltidene ved puppen selv. Hadde vært verre om hun hadde vært mange måneder.
Lykke X 4 Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Du gjør alt riktig ved å amme hver 2. time. Du skal amme når babyen vil ha mat! Jeg ser ikke noe galt ved å la en 6 uker gammel baby (heller ikke eldre babye) sovne ved puppen. Det er ikke riktig at det å amme så ofte er å be om sopp og betennelse, snarere tvert imot. Neste gang du snakker med denne legen bør du be han komme seg på ammeveiledningskurs med Dr.Gro Nylander og co Høres ut som han kunne trenge det Ikke hør på han, det høres ut som du har mye mer kunnskaper om akkurat dette enn han!
Sunshine med småtroll:) Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 OMG! hehehe..er vel en grusom mor jeg også da.Da jeg amma mini sovna han ofte ved puppen og ofte når han fikk på natta så sovna vi begge to.hehehe.Han er nå normal og har ikke hadd noe problem m at han sovner selv eller avvenning (han har gjort alt dette selv uten at jeg har prøvd). Han er 7 mnd nå og skulle gjerne ha amma mer,men han ville ikke ha lengre og da ble det tomt..
Gjest Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Tragisk at det fins slike leger til å råde ferske mødre :-/ Du gjør alt rett i mine øyne - de blir kjappere på puppen etterhvert, og det blir lettere å få rutiner på soving etc etter ca 3 mnd.
heisand? Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 min sønn har alltid sovnet ved puppen. det hjalp han å sove den ene luren som han har nå etter 1år. så han sov hos meg på magen min! det skal de neste ungene også få lov til...
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Ikke hør på legen! Jeg har snakket masse med jordmødre, ammehjelpere osv pga dårlig melkeproduksjon, og overalt fikk jeg samme svaret - masse amming = bedre melkeproduksjon. De har gått helt bort fra at man bare skal amme til visse tidspunkt og i 20 minutter. Søvnen kommer seg etterhvert også, jenta vår var helt døgnvill i begynnelsen men det gikk seg til etter 3-4 mnd. Lykke til=)
Gjest Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 De første 8 ukene satt jeg bare i sofaen med puppen ute å gjorde ikke annet enn å amme amme amme hehe Føltes hvertfall sånn! Drit i hva han legen sa, rutinene kommer når hun blir litt større..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå