Gå til innhold

Utroskap og stemor (samme som på mine, dine og våre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg lurte litt på om det er noen her, enten biomødre eller stemødre som har vært i den situasjonen at barnas far var utro med nåværende stemor før han gikk fra biomor? (skjønner?)

Jeg er i en slik situasjon nå, og er litt usikker på hvordan vi skal klare å gjøre det best mulig for barna. Jeg vet jo at det kan bli vanskelig til tider når stemor også vil møte opp til forskjellige begivenheter feks. Hvor lett/vanskelig er det å samarbeide med en som din mann bedro deg med? Er det noen som har opplevd at alle tre klarer å bli relativt "gode" venner? Eller fortsetter motviljen i årevis? Jeg innbiller meg jo at dette ikke akkurat er noen drømmesituasjoen for stemoren heller, som må leve med det hun har vært med på. Hvilke tanker har en stemor (som var med på utroskapen da) om dette?

Er det noen som har tips om hvordan man skal klare å legge til rette for et godt samarbeid?

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

Ja, ikke legg all skyld over på henne, for strengt tatt så var det vel barnefaren som var utro eller?

Skrevet

For å klare å samarbeide til barnas beste, må du på en måte glemme hvem de er og hva som har skjedd, om du forstår;) Eneste måten. Tenke fremover.

Skrevet

Hei!

Her har jeg desverre erfaring..min eksmann var utro -og forlvoet seg 2 mnd etter skilsmissen med denne dama..

Skjedde mye " dritt" mellom oss under bruddet- vi var ikke venner hverken jeg og eksen eller jeg og hun kan man si...desverre fikk barnet med seg endel av dette- som nok har preget barnet etterpå...

Først nå 3,5 år etterpå har jeg snakket ut litt med denne dama..men vi kommer aldri til å takle hverandre noe særlig bra....

Nå har ikke eksmannen min vert så ivrig på fronten med barnet vårt... men nå har jeg selv en ny mann...gjør det nok litt lettere å kunne stille opp på arrangement med barnet...men i løpet av desse årene har far vert på 1 eller 2 tilstelninger så ikke mye erfaring.

har sagt at vi nå må legge " oss" bak oss og alt som skjedde, selv om jeg jo aldri kommer til å glemme det----er barnet som er i fokus...men nå er vi igang på Familievern kontoret IGJEN...pga at barnet nå ikke ønsker å være hos far og stemor....utrolig vanskelig...

Skrevet

Planlagt barn, utro og flyttet ut og inn til henne før barnet var født..ønsket ha med "stemor"på fødselen..da sa jeg nei.,,,hun ringte og kjefta meg ut for å være superegoist som ikke tenkte på hans behov under fødelsen..

Han mener jeg liksom ikke skal vite om henne..(jadda..stikk hodet i sanda..). hun "fotfølger "meg uten å si hei el om hun ser meg på storsenteret el men har ikke ringt etter den ene gangen..jeg ringer heller ikke bf..har sagt han får komme når han vil se henne..han kom hver uke da hun var nyfødt, så 4 mnd uten kontakt..aner ikke hva han vil, ei heller henne..voksne folk alle involverte....

tar gjerne imot råd på hvordan forholde meg til slike hestefolk... er ikke en del av miljøet selv men dritsliten av hvordan de begge holder på.... bor i distriktet så hører jo stadig hva de går rundt å lyver om...

Skrevet

Ville ha med den nye dama på fødselen DIN!!!!????? Herregud det er noe av det syyykeste og dryyyyygeste og mest hjernedøde jeg har hørt om. Stakkars deg som måtte forholde deg til slikt idioti da du ventet barn. Helt rystet her jeg nå.

Skrevet

Takk Singeline !

tar fortsatt imot den støttet jeg får jeg,,, ble fortalt litt for mange ganger hvor syk og egoistisk jeg var som ikke kunne ta det hensynet til bf og barnet under førdselen av både bf og hans forlovede.

Er foresten er god del damer inne på skravle også som alvorlig mener at uansett hva som har skjedd har bf "rettigheter" til å være med på alle svangerskapskontorller og fødsel da det "er tross alt hans barn også.." tror ikke en del av disse har den fjerneste anelse om hva det kan dreie seg om ( er vel samme kjærringene skriker at de "føler seg som en alenemor" om typen er litt sent hjemme fra jobb en dag eller to...)..

Jeg sa ikke noe til bf før fødselen var over da jeg ikke stole på at han ikke dukket opp med dama undervegs, orket ikke bekymre meg over det da.. lysten til å ha han tilstede ble jo også kraftig minsket etter diskusjonen..

Skrevet

Ja, min mann hadde et forhold med meg mens han fortsatt var gift. Men dette vet ikke eksen hans noe om, og ikke trenger hun vite noe heller. Og på grunn av nettopp dette går det jo tålelig bra mellom oss alle.

Har en venninne som har opplevd det samme, der går også forholdet mellom biomor og bonusmor bra, til tross for at det også her var utroskap inne i bildet.

Vi er vel alle innforstått med at ekteskapet ville gått dukken uavhengig av meg eller venninnen min. En mann som leter etter en ny kjæreste mens han er gift er i mine øyne på vei ut, og det har han trolig vært lenge. Min eks ble ihvertfall skilt uten protester fra eksen.

Det kommer jo litt an på hva slags situasjon dette dreier seg om da... Det er jo lov å være bitter og sur, men en dag må man legge disse følelsene til side og tenke på barnas beste.

Skrevet

Jeg forstår bare ikke hvorfor folk ikke kan være såpass OK mot sin tidligere partner at de avslutter forholdet før de begynner på et nytt?

Er det så vanskelig å vise en smule omtanke for det mennesket som skal forlates?

Selv om et forhold er på hell så må det da være mulig å utvise en smule fornuft og holde seg til en av gangen?

Skrevet

Enig med deg. Forholdet mellom meg og samboeren min er vel over, men av ulike årsaker må vi fortsette å bo sammen noen måneder til.

En ting som er viktig for meg, er å ikke begynne å se etter noen andre før en god stund etter at vi har flyttet fra hverandre. Dette mest på grunn av barnet vårt. Det beste for barnet vårt er at mammaen og pappaen hans har et ok forhold, og det får vi iallfall ikke om jeg finner noen andre før det er helt over mellom oss, selv om vel begge innser at det går den veien.

Så selv om et forhold går mot slutten, så burde man iallfall om tenke på barna om man ikke gidder tenke på kona.

Skrevet

Er veldig enig med de som skriver her- vi var i den situasjonen at eksen ikke klarte vente med en ny dame...neida han overlappet en god stund....en ting er hva det her gjør med oss voksne...men det har medført at barnet vårt har et meget dårlig forhold til sin stemor...han var IKKE klar for en ny kjæreste til pappa. Han var jo fortsatt lei seg for at mamma og pappa ikke skulle bo sammen...

Så jeg mener og tror at det beste man kan gjøre for barnet er å avvikle ting...være alene en stund før man jakter på en ny person....det burde være sånn med respekt for den andre part og ikke minst i respekt for barna man har valgt å sette til verden

Skrevet

til anonym 23.11.

Dere tror kanskje ikke mor vet dere holdt på mens han fortsatt var gift, men det KAN også være at hun har latt være å lage bråk selv om hun vet...sånnt kommer oftere ut enn de involverte selv tror..

Det meste kommer frem en gang....ved en forsnakkelse fra dere eller noen andre som vet/har observert ting dere ikke er klar over.

Kos deg med mannen som ikke har mer respekt for sin kone(eks) og sine barn enn at han bedrar dem med deg, for alt du vet kan det være en ny han er på gang med å bedra deg med nå som du ikke får vite om før etterpå...forholdet deres er jo allerde dødt fra hans side ikke sannt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...