Gå til innhold

Hmmms... Har jeg misforstått noe nå eller????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest en del skumle fødselshistorier bare for å forberede meg på det verste :) Og jeg leser ofte at man blir "stripset" eller "strippet" og at dette gjør vondt.. Så nå sitter jeg her som et spørsmålstegn og lurer på hva i all verden som skjer med en når en blir strippet eller stripset? Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ser for meg ( i mitt hysteriske sinn) at de bruker en stor stiftemaskin til dette, og jeg håper jeg tar feil!! Hehehe =)

Så.. kan noen forklare dette for meg?? :P

Hilsen meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei huff av meg ikke tenk på det,

Jeg vet ikke hva de gjør når de stripper en men det dreier seg om å få fortgang på fødselen så de stifter deg definitivt ikke igjen med stiftemaskin ei heller stripser deg :)

SÅ ta ta det med ro og vent på at noen som har blitt strippet svarer:)

Skrevet

Slapp av du snuppa :) Å bli strippet er når JM/fødselslege forsiktig løsner fosterhinnene rett på innsiden av livmorhalsen. Dette kan være med på å starte fødselen, men det forutsetter at du er moden siden "prosessen" skjer via livmorhalsen.

Skrevet

Haha, nei jeg regnte vel egentlig ikke med det, men jeg blir jo litt nervøs av disse fødselshistoriene.. og jeg har en veldig levende fantasi, og det er ingen god cocktail :P

..tror jeg bør slutte å lese fødselshistorier jeg... ;)

Skrevet

Hmmmm.. okei.... Takk for svar! :D Godt det ikke var snakk om den stiftemaskinen....! :D

Skrevet

Det er veldig individuelt hvordan man opplever å bli strippet, jeg har blitt det ved to av mine fødsler og jeg synes ikke det gjorde vondt, bare litt ubehagelig..

Med siste nå gikk jeg med 2-3cm åpning og var helt moden en ukes tid, da strippet jordmor meg. Det hun gjør da er å ta på seg en hanske, stikke 2-3 fingre inn og tøye/strekke litt i den åpningen i mormunnen i håp om at den skal utvide seg litt og få fortgang i riene.

Skrevet

Okei! :) Takk for svar! =)

jamen, det høres det jo ut som om jeg skal klare! Betryggende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...