Masaili <3 Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 INNKOMSTEN: * Pasienten har tidligere vært aktiv, men har nå gått over til rollen som husmor. * Gutten har vært frisk siden fødselen, bra apetitt, nå oppe i 4300 kg. i vekt. * Pasienten bruker narkotiske stoffer og deltar ofte på homeparty. * Fikk beskjed om at hjertet var bra, men at hun skulle komme tilbake dersom hun ble bevisstløs. * Pasienten innlegges med kjevefraktur. Pasienten opplyser at han ble slått ned i byen fordi han var "stor i kjeften". Han er etter dette muligens blitt enda større. * Iblandt har pasienten det bra, iblandt verre. Iblandt har hun det ikke bra i det hele tatt. * Som prevensjon foretrekker hun "minipikken". (denne form for prevensjon kan være høyst usikker, i hvertfall sammenliknet med minipillen) * Pasienten gikk tur i skogen da han traff en elg som også var ute på tur i skogen. * Hun har ikke tykktarmskatarr, men har brukt mascara. * Pasienten er overvektig med en litt spesiell fordeling, men pasientens tenner passer godt sammen. * Pasienten er full av tårer og gråter kontinuerlig. Det virker som hun også er deprimert. MEDISINSKE OBSERVASJONER: * Det fantes ikke spor av kandidaten i pasientens vagina. (meningen var kanskje å skrive candida (gjærsopp)?) * Avføringen har samme farge som dørene i 3. etasje. * I dag til lunsj får pasienten akutt diarè. * ... har begynt å få små teskjeer i avføringen opp til 15-20 ganger daglig. * Undersøkelser av genitalia viser at han har sirkusstørrelse. * Pasienten døde i Juni i 1990 og dette har gjort ham plutselig vondt. TIDLIGERE SYKDOMMER: * Pasienten snakker ikke norsk, forøvrig frisk. * Pasienten har i tillegg diabetes, men er i utmerket stand og ualminnelig vakker. * Pasienten har ingen tidligere opplevelser med selvmord. FAMILIE OG SOSIALT: * Pasienten er gift og har 5 froske barn. * Pasienten er no. 5 av 2 søsken. * Hennes mor og far døde da hun var 12. De har ikke hatt noen kontakt siden da. * Pasienten er en 79 år gammel enke som ikke lenger bor sammen med ektemannen. FRA RESEPTER: * Ekstra ille berørt av en trykkfeil ble en mann ved navn Kåre J. Han fikk sin nitroglyserin med følgende etikett på glasset: Sitat: Kåte J. Mot hjertekrampe. En tabl. legges under pungen ved behov. Kan gjentas * Becotide nesespray Dssn: 2 dusker i nesen morgen og kveld. * Ovesterin vag. Dssn: 2 stikk puler i skjeden den første dagen. * Ovesterin vaginalkrem Dssn: 2 støt i skjeden ved sengetid etter avtale med elgen. * Trisekvens Hormoner til aldrende kjærring. 1 tablett daglig mot videre forfall etter avtale med elgen. * Vival 5 mg 1 tab. 2 timer før dengetid. * Marevan Farvel Jensen. Etter avtale med legen. (en danske med det sjeldne navnet Marvel Jensen fikk utlevert sin Marevan med denne dramatiske teksten på etiketten) * Paralgin forte Brukes etter eget forgodtbefinnende, men helst ikke mer enn 10 tabl. i døgnet. * Regaine liniment (middel mot håravfall) Til bruk ved "måne". Påføres i ny og ne ca. 2 ggr. daglig. Håper noen av disse gullkorna framkalte en god latter hos dere også. Jeg holdt på le meg ihjel!!!! Hele boken fås kjøpt i bokhandler:)
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 hehe, her var det mye morsomt ja hehe-- hvilken bok er det??
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Morsomme skademeldinger: "Beklager håndskriften, men det at jeg skriver som en gris betyr ikke at jeg kjører som en." "Jeg vil si at jeg har 50% skyld og motparten 75%. " "Det hele var min skyld, men fører B sa at det var OK og at jeg bare skulle glemme skadene på hans bil. Det skulle han få fikset selv, sa han. Det viktigste for ham var at kona aldri fikk vite at han hadde vært akkurat der akkurat da." "Min passasjer er for øvrig medlem av Norges fotballforbunds lovkomite... Det går ikke an å påstå at jeg holdt for stor fart. Bilen ble dyttet av min 72 år gamle søster. " "Jeg har også en teori om at bilen som kjørte inn i meg bakfra, hadde større fart enn meg." "Jeg kom kjørende mot nevnte kryss, senket farten, så meg godt om,kjørte så ut i krysset - og traff hr. Pettersen. Dette er for meg en helt vanlig prosedyre." "For et valg! Skulle jeg treffe bil B eller bil C? Jeg traff begge!" "Jeg ga gass for å komme meg unna, men han klarte å treffe meg likevel." "Jeg tenkte vi kunne praktisere glidelåsprinsippet. Det tenkte ikke han." "Bil A stoppet foran bommen som følge av feil filvalg. Om bil B klarte å stoppe i tide, er usikkert, men bil C, D og E traff bil B fortløpende. Jeg kom som bil F." "I hele februar og spesielt på ulykkesdagen var det kommet mye nedfalssnø og føret var ekstremt glatt. Bilen min bare skled fremover -jeg hadde ikke en sjanse." "Det snødde nysnø og var veldig glatt." "Kom kjørende på fire-fem centimeter tykt slapseføre (grønnsåpelignende)..." "Det hadde fryst på om natten, så veien var helt isolert. Bilen min skled nærmest på eget initiativ inn i bil B." "Null sikt, snødde veldig. Det kom et vindkast (tror jeg) og jeg mistet all kontakt med bilen." "bil B skulle svinge til høyre, men lot være å bruke blinklys da det var såpeglatt." "Plutselig grep brøytekanten tak i forhjulet mitt og dro bilen rundt så den traff en stolpe." "Dagen for hadde det kommet et snøfall på 10-15 cm, så egentlig hadde jeg tenkt å la bilen stå den dagen, men hensikten med turen var jo å kjøre til byen og kjøpe frimerker og sende to brev jeg hadde skrevet tidligere på kvelden." "Elgen snudde dessverre ved autovernet i midtrabatten. Hadde den fortsatt over veien hadde uhellet vert unngått, så det er ingen tvil om hvem sin skyld det var." "Hva som videre skjedde er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret hele utsikten." "De reinsdyra som var i veien skal ikke være der, for der er det ikke noe reinbeiteland. Så er det noen som har skyld er, så må det være samene, som eier dyra." "Hunden var sort og lite synlig i mørket. Etter sammenstøtet oppførte den seg litt merkelig, men hundens eier opplyste senere at den aldri hadde vært helt god." "Det falt naturlig for begge kjøretøyene å kjøre slik det ble gjort, men i ettertid kan en jo lure på hvor lurt det var." "Jeg mener kollisjonen kunne vært unngått hvis ikke to biler hadde prøvd å kjøre inn i den smale undergangen samtidig." "Det var akkurat ikke plass til to biler i bredden. Oppdaget vi." "Lastebilen holdt altfor stor fart tatt i betraktning at den manglet bremser." "Ulykken kunne vert unngått hvis begge hadde klart å stoppe." "Han hadde ikke tid til å fylle ut skademeldingen da han "var på vei for å hente Gunnar"." "Den eneste synlige skaden er en ulyd på venstre side når vi svinger til høyre." "Jeg kan ikke skjønne at en hjulkapsel er noe å bråke om." "Vi kolliderte bare litt." "Ikke mye å lage bråk om synes jeg - skadene var helt meningsløse." "Jeg tilbakeviser Bs påstand vedrørende trafikkuhellet i rundkjøringen." "Han nevner noe om en høy kum (15-20 cm) i grøfta. Hva hadde han i grøfta å gjøre? Dessuten sier han at han måtte bremse kraftig, bare det tilsier jo at han hadde stor fart. Og dessuten kjørte han jo inn i meg en gang til lenger fremme. Slå den!" "Jeg rakk dessverre ikke å notere den andre bilens personalia." "Min hustru og jeg fikk inntrykk av at motparten hadde det svært travelt Dette kan være forklaringen på at hun kom i så stor fart." "Først da vi skrev skademelding så jeg at bil A var registrert på en trafikkskole. Bil A var ikke merket med noe "skole"-skilt. Er ikke trafikkskoler momspliktige?" "Det virker som om føreren av bil B ikke satte foten på bremsen det hele tatt. I den situasjonen han befant seg i, dvs på full fart mot meg, virker det noe forundelig." "Årsaken til kollisjonen var to unge damer som sto på fortauet og ventet på å krysse Rådhusgata." "Jeg er ikke ute etter å forskyve skyld eller fraskrive meg ansvar, men kan bare konstatere fakta, og det ser svært dårlig ut for min del." "Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at vanligvis kjører jeg alltid veldig forsiktig i den svingen." "Hans skyld - Han holdt altfor liten avstand til bilen bak." "Fikk "kink" i nakken, lege vil bli hjemsøkt." "Jeg kjørte aldeles ikke for fort. Jeg hadde jo to koldtbord bak i bilen!" "Jeg gjør oppmerksom på at verken jeg (A) eller B mener det var slik det skjedde, men et meget innpåslitent vitne (hr. Holm) overtok fullstendig styringen da vi skulle skrive skademeldingen." "I forvirringen som fulgte etter sammenstøtet, ble skademeldingsskjemaet delvis feil og ufullstendig utfylt. Det skyldes at vi ikke hadde noe skademeldingsskjema." "Snøvær + natt = dårlig sikt" "Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut." "Jeg prøvde så godt jeg kunne å avvikle en kollisjon." "Jeg skjønte at ulykken kunne unngås og svingte til høyre for å forhindre dette."
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 NETTADRESSER SOM KAN MISFORSTÅS 1. Powergenitalia.com Domenet eid av det italienske batteriselskapet Powergen glemte at det kan tolkes helt annerledes på engelsk. Skiftet senere adresse til batterychargerpowergen.it. 2. Whorepresents.com Denne nettsiden gir deg svar på hvilken manager som representerer forskjellige artister. Blir helt feil om man leser det kjapt. 3. Molestationnursery.com Molestation betyr ydmykelse eller seksuelt misbruk. Er vel ikke så mange som er interessert i akkurat det når de besøker legen? 4. Expertsexchange.com Istedet for å assisoriere til it og programvare tror man nettsiden omhandler kjønnsbytte. Selskapet endret senere adresse til experts-exchange.com. 5. Cummingfirst.com Vi skal ikke gå i detaljer på denne, men den vekker helt andre tanker enn til en kirke. Hjemmesiden til First Cumming Methodist Church. 6. Speedofart.com Prompehumor. Les riktig: Speed of Art! 7. Viagrafix.com Via Grafix er spesialister innen datagrafikk, men leser man adressen høyt høres det ut som de selger potensmidellet Viagra. Endret navn til tutorials.com. 8. Dicksonweb.com Dickson Web selger blant annet måleinstrumenter, men leser man adressen ser det ut til at de driver med noe helt annet. Endret navn til dicksondata.com (som om det var noe bedre).
Mamsen og lillegutt Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 sånt er alltid like gøy å lese.....hehe:)
Lykke X 4 Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Haha! Så bra! Så har man disse: * Pasienten var i ferd med å løpe etter Briskebytrikken, da hun plutselig falt på kne foran domkirken. * Det er sannsynlig at pasienten ikke kan bære ølkasser med fingeren, så han sykemeldes i 2 uker. * Pasientens største problem er impotens, så han søkes til Jeløy Kurbad for opptrening. * Pasienten gikk tur i skogen da han traff en elg som også var ute på tur i skogen. * Han har for det meste kontorarbeide, men har også endel reisning i virksomheten. * Pasienten er en 65-år gammel kvinne som ramlet på gaten. Tilfellet ble komplisert av at en lastebil deretter kjørte over henne. * Pasienten hører meget dårlig. Faktum er at han ikke har noen hørsel i det hele tatt på venstre øye. * Pasienten skal avholde seg fra alle former for seksuell aktivitet til jeg kan ta i mot henne. * Etter at pasienten sluttet å røyke har hans lukt kommet tilbake. * Pasienten søker hjelp etter å ha slått til venstre stortå som nesten har løsnet. Personalet får dog ikke dra den av da det gjør vondt. * Har hodepine i hodet. * Pasienten har mandolinstor prostata. * Dette var de pasienter som ble liggende på mitt skrivebord. * Pasienten var gravid i 19. måned. * Pasienten synes at høyre stortå henger ned noe sammenlignet med de andre fingrene. * ...blør i blant fra venstre nese. * Avføringen har samme farge som dørene i 3. etasje. * Hun beskriver hodepinen som spennende. * Urin dyrket på distriktslegen viser vekst av coli. * Venstre kne svulmet opp og søkte lege. * Jeg titter på pasienten i microskop, men blir ikke klokere av det. * ...har vært på fjelltur. Nedkom med helikopter i går. * Liten tumor på venstre side av høyre skalle. * Pasienten røyker en sigarett i uken. Oppfordrer til å innskrenke røykingen. * ...kan ikke få haken på golvet... * Pasienten er betydelig bedre etter at han dro herfra. * ...har begynt å få små te-skjeer i avføringen opp til 15-20 ggr.daglig. * Lastebilsjåfør med god kondisjon som ellers reiser en mil uten å bli andpusten. * Lymfekjertelen sendes samme dag som pasienten med taxi til Oslo. * Skal trene i basseng om hun våger seg ned i bassenget. Tas opp på nytt om en uke. * ...behøver to levende personers støtte... * Går som tidligere en del på sine ben. * Har tre barn, tre jenter og en gutt. * Hatt vondt i natt i øret som har forsvunnet. * Føler seg bedre om han holder hodet bak nakken. * Far og mor døde da hun var 12 år. De har ingen kontakt med henne. * Kommer nå inn grunnet smerter i gipsen. * Pasienten får allergisk reaksjon av kontrastmiddel, jordbær, reker og flere av barna. * Frakturene ligger med hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå