*fnis* :) Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Har en jente på snart 3,5 år som egentlig alltid har spist bra og variert. Men den siste tiden har hun hatt middagsnekt. Det vil si dersom middagen ikke inneholder noe med pasta så spiser hun ikke. Så er det da, skal jeg prøve en periode å laga litt pasta i tillegg til den middagen vi spiser (hun må da spise det vi har til middag med litt pasta) eller skal vi kjøre løpet ut, og ikke gi henne alternativer? Jeg har prøvd det siste men det ender som regel opp med at hun nekter, spiser kanskje bare noen skjeer med mat så er hun mett. Rett etter måltidet spør hun om frukt feks. Dette er i ferd med å bli ett problem for oss og jeg ønsker ikke at det skal være så veldig negativt rundt måltidet...Det er ikke behagelig for henne og ikke for oss.
brooklyn Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Jeg dytter litt for deg, har en sinna gutt som sier æææææææææsj til alt som har med vanlige middager å gjøre...Han spiser bare en ting til middag. Aldri poteter eller ris, grønnsaker eller salat..Mager trøst for mor at det eneste han får i seg av grønnsaker er i trondhjems lyse lapskaus på boks...;(
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Har hatt det problemet med sønnen min, han har aldri hatt noko variert kosthold, nekta å eta mat før han blei 1år....... Han har slite med magen sida han blei født men ikkje diagnosert før han var 3år, eg har hatt mistanke og tatt mine hensyn til det med mjølk. MEN her har det hjelpt å sei at han blir sterk av det, og me kjenner musklar mange gonger i løpet av middagen. Hadde noko ein gong med grønne blader på, var ein del av krydderet i retten, han nekta å eta, ville ikkje smake osv. Han sa det sjav at det var pga dei grønne blada. Eg svara han uten å nøle at det var superhelt blader det. Blir eg superhelt da mamma? Ikkje enda men du må eta slike for å vokse til ein superhelt, og ungen åt!!! Brokkoli er tarzan trær som ein blir sterk av osv. Veit ikkje om det hjelper deg å sei slikt eg. Men uansett så er det ikkje noko mat før neste måltid heime hos meg. Det er den maten eg har laga som eg veit at dei eter og eter dei ikkje så er det ikkje mat før kvelds osv. Eg lokker ofte med at dei skal få ein kjeks hvis dei eter opp, da er det bixit med blåbær som desert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå