Gå til innhold

Hmmmm... Hvordan hadde dere forholdt dere til dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på legekontoret på mandag og fikk sånn sukkerbelastning. Ringte inn i dag for å få svar på blodprøvene. Sækreteren som jeg snakket med sa at den var litt forhøyet og når jeg spurte hva jeg kunne gjøre så sa hun at jeg skulle være forsiktig med sukkerinntaket.

For sikkerhets skyld så ringte hun inn til legen for å høre hva han syntes, og han hadde sagt at den var helt fin, helt normal og ingenting å stresse med..

Så hva tror dere?? Det var jo tydeligvis NOE i den blodprøven siden hun sa det??

Er selvfølgelig kjempeglad for at jeg ikke har svangerskapsdiabetes, men ble litt stresset av to forskjellige svar...

Synes legen min tar så lett på ting, når jeg var inne fordi jeg hadde fått påvist protein i urinen så himlet han med øynene og sa at halve norges befolkning har protein i urinen.. Javel, tenkte jeg.. men når man får beskjed om at det kan være svangerskapsforgiftning når man har proteiner så vil jeg selvfølgelig få det sjekket...

Her er jo ingenting alvorlig før man kommer uten en arm eller noe i følge han....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg vært forsiktig med sukkerinntaket mitt. Ikke fordi jeg ikke stoler på legen, men for å være på den sikre siden siden du får to litt sprikende svar. Jeg fikk ett råd på sykehuset en gang av en lege, og det var at jeg skulle følge magefølelsen min uansett hva. Rett og slett fordi jeg kjenner kroppen min best. Så om du ikke føler deg helt sikker på at du har fått riktig veiledning eller svar, så ta en test til ett annet sted og se om det er noe samsvar mellom prøvene. Lykke til:0)

Skrevet

hadde ikke tenkt noe mer på det.

Droppe litt sukker kanskje...

Men jeg engster meg svært lite for det meste da..

Skrevet

mei&mi: ring en gang til og få vite hva resultatet var, hvilken tallverdi. Så deler du den med oss, så skal vi finne ut om du har sv.d. eller ikke :)

Skrevet

Hehe.. Det koster flesk å ringe til de der altså... ;) Jeg får bare stole på at det ikke er noe da, kanskje begynne å kutte ned på sjokoladen?? :P Er jo ingen dum ide`... Men i dag har jeg bursdag og nå skal meg og min datter lage eplekake!! Kan jo late som det er litt sunnere enn andre ting... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...