Gå til innhold

Noen med litt peiling på trolldeig`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde håndavtrykk også så jeg etterpå at man skulle kna deigen 10-15 min for at saltet skulle løses godt opp.. Jeg bare rørte det sammen og knadde veldig lite..vil det ikke holde da? Vil det dette fra hverandre etter steking?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sprekke da.. men steik det saaaaaaaaaaakte på lavest mulig varme så kan det gå helt fint:)

Skrevet

takk for svar..får håpe det beste..hvilken temp tenker du da? Lavest mulig som er på ovnen?

Skrevet

Jeg har drevet mye med trolldeig tidligere. Jeg har erfaring med at den ofte sprekker, selv ved steking på lav varme, dersom den ikke er knadd godt... Jeg knadde gjerne en halv time, av og til mer, så har jeg pleid å ha den i kjøleskapet natten over... da sprekker den ikke opp. Den er da også enklere å jobbe med, om man lager figurer osv.

Skrevet

Tror det største problemet er at deigen blir litt kornete. Det går sikkert bra. Neste gang du lager trolldeig, lag den i god tid og la den sette seg litt ii en plastpose i kjøleskapet (eks over natten). og ekstra smidig blir den hvis du har i litt glyserol eller tapetklister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...